Evropské tažení čínské BYD dobylo první metu. Ve Švédsku vévodí trhu s elektromobily

Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku byl v červenci sportovně-užitkový vůz (SUV) Atto 3 čínské automobilky BYD. Zákazníci si koupili 721 těchto crossoverů, což podle údajů automobilového sdružení Mobility Sweden překonalo prodej vozů ID.4 německé automobilky Volkswagen. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Společnost BYD letos v Číně předstihla Volkswagen co do prodeje aut všech typů motorů dohromady. Čínský výrobce vozů se snaží expandovat v Evropě.
Volkswagen a jeho Audi se v obavě ze ztráty trhu investičně spojují s čínskými automobilkami, startupem Xpeng a státním SAIC Motor. Německá automobilka totiž „jako sůl“ potřebuje pokročilejší čínské technologie a know-how, což je varovné pro celé Česko.
Volkswagen se bez čínských technologií neobejde. Může to být problém i pro český autoprůmysl
Názory
Čínský elektromobil se ve Švédsku prodává přibližně za 445 tisíc švédských korun (zhruba 911 tisíc korun). Z hlediska registrací vozů všech druhů pohonů žebříček za minulý měsíc vede vůz XC60 společnosti Volvo Cars.
Za pololetí vede stále Tesla
Od začátku roku zůstává nejprodávanějším automobilem ve Švédsku Model Y společnosti Tesla, který je před dvěma modely Volvo Cars.
Volkswagen přišel v prvním čtvrtletí o pozici nejprodávanější značky osobních automobilů i v Číně, předstihla ji právě značka BYD. Ta celkem prodala 440 798 aut, zatímco druhý Volkswagen 427 269 vozů. Pro čínskou BYD je to významný milník.
Zatímco Tesla Elona Muska ceny svých modelů snižuje, jiné značky sázejí na opačnou strategii. A podobně jako na Bugatti Veyron mají jen ti skutečně nejbohatší, v kategorii elektromobilů již existují klenoty, které si obyčejný smrtelník nikdy nedopřeje. Ostatně třeba takový vůz Aspark Owl stojí podle portálu TopSpeed na 3,5 milionu dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 77 milionů korun. Navíc jich je pouhých 50.
Zapomeňte na Teslu. Tohle jsou nejluxusnější elektromobily světa
Enjoy
Čína předstihla Japonsko na pozici největšího světového vývozce aut. V prvním čtvrtletí Čína vyvezla podle oficiálních statistik 1,07 milionu vozů, což je meziročně o 58 procent více. Z Japonska putovalo na světové trhy 954 185 automobilů, o šest procent více než ve stejném období loni, píšezpravodajský server BBC.
Dříve symbol levného šuntu. A teď je Čína poprvé největším světovým vývozcem aut
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.