Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Číňané v Evropě prodávají už skoro stejné množství aut jako Mercedes

Čínská automobilka BYD vstoupila na český trh
ČTK
 ČTK

Čínské značky v první polovině letošního roku téměř zdvojnásobily svůj společný podíl na evropském trhu na rekordních 5,1 procenta. Jejich podíl tak byl o něco málo nižší, než podíl automobilky Mercedes-Benz, který činil 5,2 procenta. Celkový prodej automobilů v Evropě přitom v pololetí klesl o 0,3 procenta na 6,84 milionu vozů. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnila analytická společnost JATO Dynamics.

Počet registrací čínských značek v pololetí vzrostl o 91 procent. Na tomto rychlém růstu má hlavní podíl pět automobilek - BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor a Xpeng. Společnost BYD zvýšila v pololetí prodej o 311 procent na 70 500 kusů a v samotném červnu se díky registraci 15 565 vozů dostala mezi 25 nejprodávanějších značek. Model Seal U pak byl spolu s Volkswagenem Tiguan nejprodávanějším plug-in hybridem (PHEV) v Evropě v červnu a třetím za pololetí.

Zákazníci slyší na nižší ceny

Čínské automobilky expandují v Evropě a pronikají na trh, kterému tradičně dominují evropské a americké značky. Pomáhají jim nižší ceny elektromobilů. To vyvolalo obchodní napětí mezi Bruselem a Pekingem včetně sporu o cla na elektromobily vyrobené v Číně, které zavedla Evropská unie kvůli ochraně evropských výrobců.

Zatímco čínské automobilové značky rostou, někteří z největších hráčů v odvětví ztrácejí podíl na trhu. Největší pokles zaznamenala skupina Stellantis, jejíž podíl na trhu se meziročně snížil na 15,3 procenta z 16,7 procenta. Druhý nejvyšší pokles zaznamenala Tesla, a to na 1,6 procenta z 2,4 procenta.

Počet registrací bateriových elektromobilů (BEV) v prvním pololetí poprvé překročil jeden milionů kusů. Zvýšil se o 25 procent na 1,19 milionu kusů. Podíl BEV na celkovém trhu stoupl o 3,6 procentního bodu na 17,4 procenta. Česká automobilka Škoda patřila v pololetí mezi pět největších výrobců elektromobilů podle počtu registrací. Celkově bylo v pololetí registrováno 71 789 BEV automobilky Škoda, o 147 procent více než před rokem. Z jednotlivých modelů pak Elroq skončil za pololetí na osmé příčce mezi nejprodávanějšími modely BEV a Enyaq na deváté. V samotném červnu byl Elroq třetím nejprodávanějším bateriovým elektromobilem v regionu, skončil za dvěma modely automobilky Tesla.

Zisk Porsche ve čtvrtletí klesl o 30 procent

Šéf Porsche přichází s opatrným varováním: Přijdou další škrty

Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche plánuje další kolo tvrdých úsporných opatření. Zatím však není jasné, zda budou tato opatření zahrnovat také snižování počtu zaměstnanců. Informovala o tom v pátek agentura DPA s odvoláním na dopis, který zaměstnancům rozeslal předseda představenstva Porsche Oliver Blume.

Přečíst článek

Jaguar Type 00

Poslala prodeje Jaguaru ke dnu „woke“ kampaň?

Dříve legendární automobilka Jaguar aktuálně neprodává skoro žádná auta, přesto se o ní ale hodně mluví. A ne příliš pozitivně. Za progresivní reklamu a novou „woke“ tvář většinou schytává tvrdou kritiku. Mimořádný propad prodejů britské značce proto prý patří. Progresivní vizáž zákazníky netáhne, potvrzuje si konzervativní obecenstvo. Co když to ale úplně tak není?

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme