Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dražší pivo nevadí. Majitel budějovického Samsonu AB InBev zvýšil ceny a díky tomu i zisk

Dražší pivo nevadí. Majitel budějovického Samsonu AB InBev zvýšil ceny a díky tomu i zisk
Profimedia
 ČTK

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev, pod nějž patří i českobudějovický Samson, v prvním čtvrtletí zvýšil v době inflace ceny svého piva. Spotřebitelé to akceptovali a skupina tak od ledna do března zaznamenala vyšší tržby i provozní zisk, oznámila skupina.

Anheuser-Busch InBev zvýšil v prvním čtvrtletí upravený zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) meziročně o 13,6 procenta na 4,76 miliardy dolarů (101 miliard korun) a překonal odhady. Prodal sice jen o trochu více piv, ale spotřebitelé byli ochotni platit za ně výrazně vyšší ceny. Společnost se sídlem v Belgii to uvedla ve svém sdělení.

Pivní trh odolal inflaci

Podle průzkumu, který organizovala sama firma, se měl upravený zisk EBITDA zvýšit jen o 5,6 procenta. AB InBev uvedl, že hospodářské výsledky za první kvartál potvrdily odolnost pivního trhu tváří v tvář ekonomickým výzvám, zejména inflaci.

Češi loni vypili 136 litrů piva na hlavu. Na točené si už zajdou jen svátečně. A bude hůř

Obliba točeného piva klesá. Zatímco v roce 2009 se v českých hospodách a restauracích vypila téměř polovina celorepublikové spotřeby, loni to bylo jen 31 procent. A plánované změny DPH na tomu rozhodně neprospějí.

Přečíst článek

Tržby se zvedly o 13,2 procenta na 14,21 miliardy dolarů. Společnost zopakovala svou předpověď pro rok 2023, že upravený zisk EBITDA poroste v souladu s jejím střednědobým výhledem mezi čtyřmi a osmi procenty.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roce 2016 skupina koupila zhruba za 100 miliard dolarů svého největšího rivala SABMiller. Celosvětově vyrábí zhruba čtvrtinu veškerého piva.

Mezi značky skupiny AB InBev patří například Budweiser, Beck's, Corona či Stella Artois. V České republice firma vlastní českobudějovický pivovar Samson.

Nejezte blbě s Pavlem Maurerem

Víme, kde si v Praze dáte nejlepší plzničku

Češi milují pivo. A umí ho i skvěle uvařit a načepovat. Gurmet Pavel Maurer radí, kam si v Praze skočit na excelentní plzničku nebo dvě. Třetí už ale leze hodně do peněz.

Přečíst článek

AB InBev

AB InBev se stáhne z Ruska. Odepíše kvůli tomu asi miliardu dolarů

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev hodlá prodat svůj podíl ve společném podniku s tureckou firmou Anadolu Efes, který působí v Rusku a na Ukrajině. Chce se tak stáhnout z Ruska v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme