Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čínská automobilka BYD chce dominovat Evropě. Hledá místo pro další továrnu

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě
ČTK
 ČTK

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě, uvedl šéf evropských aktivit podniku Michael Shu na konferenci o budoucnosti automobilového trhu pořádané listem Financial Times v Londýně. Dodal, že BYD se do roku 2030 hodlá stát vedoucím výrobcem elektromobilů v Evropě.

Společnost BYD koncem loňského roku oznámila, že postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní vozy. Dodala, že továrna ve městě Szeged (Segedín) by měla vytvořit tisíce nových pracovních míst. BYD již v Maďarsku provozuje továrnu ve městě Komárom u slovenských hranic, která vyrábí autobusy s elektrickým pohonem.

FOTOGALERIE: Toto jsou nejdražší elektromobily světa

Pro evropské automobilky, například německý koncern Volkswagen, znamená nová továrna BYD v Maďarsku vyhlídku na dalšího silného konkurenta na evropském trhu s elektromobily.

Lídr v elektromobilitě už do pár let

Maďarsko se za vlády premiéra Viktora Orbána stalo pro Čínu důležitým obchodním a investičním partnerem. To podle agentury Reuters kontrastuje se vztahy některých jiných členských zemí Evropské unie k Číně.

Shu podle listu Financial Times potvrdil, že nová továrna v Maďarsku bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy umožňující dobíjení baterie z elektrické sítě. „Máme špičkové technologie a velmi silný plán rozvoje,“ prohlásil. „Věříme, že do roku 2030 bychom mohli zaujmout vedoucí postavení (na evropském trhu s elektromobily),“ dodal.

Čínský prezident Si Ťin-pching

Stanislav Šulc: Čínský prezident Česko tentokrát ignoruje. Slavit bychom to neměli

Čínský prezident po letech opět brázdí Evropou a slibuje hory i s horákyněmi. Zatím byl ve Francii, zastaví se také v Maďarsku a Srbsku, což logicky naznačuje, že půjde o otevírání dveří čínské invazi elektromobilů do Evropy. Na rozdíl od minulé spanilé jízdy Česko na seznamu chybí. Je to dobře? Ano, i ne.

Přečíst článek

Volkswagen a BMW varují před cly na dovoz elektromobilů z Číny do EU

Zavedením cel na dovoz elektromobilů z Číny se EU střelí do vlastní nohy, uvedl šéf BMW

Vedoucí představitelé německých automobilek Volkswagen a BMW varovali před zavedením nových cel na dovoz elektromobilů od čínských výrobců do Evropské unie.

Přečíst článek

Toyota v Kolíně od pondělí téměř po čtyřech týdnech plně obnoví výrobu

Toyota investuje miliardy dolarů do výroby elektromobilů v USA. Je to pro ni daňově výhodné

Toyota rozšiřuje výrobu elektromobilů v USA, staví tam už druhý závod. Je to pro ni daňově výhodné.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

BYD

Automobilka BYD dramaticky zlevní své elektromobily. Ceny klesnou pod 200 tisíc

Přečíst článek
Doporučujeme