Cíl Xiaomi předstihnout Apple má trhliny. Výrobce mobilů propustí tisíce lidí
Čínský výrobce smartphonů Xiaomi propustí téměř deset procent zaměstnanců. Firma tak upřesnila informace hongkongského listu South China Morning Post (SCMP), který s odkazem na anonymní zdroje původně napsal, že propuštěno může být až 15 procent zaměstnanců. Informuje o tom dnes agentura Reuters.
Podnik se tak připojuje k dlouhé řadě čínských technologických firem, které ruší pracovní místa kvůli dopadům pandemických opatření.
Firma už začala vyplácet kompenzace
Společnost Xiaomi koncem září podle hongkongského listu zaměstnávala 35 314 lidí. S rušením pozic už začala a dnes uvedla, že dotčení pracovníci obdrželi kompenzaci podle zákona. Místní čínská média a sociální sítě Weibo, Xiaohongshu a Maimai tento týden zaplavily zprávy o propouštění v Xiaomi.
Trh s hrami pro mobilní zařízení v letošním roce zřejmě vykáže první pokles od začátku éry chytrých telefonů. Odvětví se nyní potýká s poklesem spotřebitelských výdajů, s růstem nákladů na reklamu a také s poklesem zájmu v souvislosti s koncem pandemie covidu-19.
Trh s mobilními hrami zřejmě vykáže pokles, poprvé v éře smartphonů
Enjoy
V pevninské Číně pro Xiaomi pracuje přes 32 tisíc lidí. Propouštění by se tak dotklo tisíců z nich, přičemž někteří do firmy nastoupili teprve při masivním náboru, který začal loni v prosinci. SCMP cituje příspěvky dotčených zaměstnanců v místních médiích a na čínských sociálních sítích Weibo, Xiaohongshu a Maimai.
Firmě Xiaomi ve třetím čtvrtletí kvůli pandemickým opatřením a slabší poptávce klesly tržby o 9,7 procenta. Příjmy z chytrých telefonů, které tvoří zhruba 60 procent celkového prodeje, meziročně klesly o 11 procent, uvedla firma. Hongkongský list připomíná, že firma si dala ambiciózní cíl sesadit do roku 2024 z pozice jedničky na trhu se smartphony americkou společnost Apple.
Začalo to jednotným nabíjecím kabelem USB-C, který Apple do svých zařízení začne instalovat nejpozději v roce 2024. A nyní se Apple odhodlal ještě k radikálnějšímu ústupku Evropské unii. Do svých zařízení vpustí alternativní obchody s aplikacemi, tvrdí agentura Bloomberg.
Apple nechce přijít o evropský trh. Chystá obří ústupky Evropské unii
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.