Trh s mobilními hrami zřejmě vykáže pokles, poprvé v éře smartphonů

Trh s hrami pro mobilní zařízení v letošním roce zřejmě vykáže první pokles od začátku éry chytrých telefonů. Odvětví se nyní potýká s poklesem spotřebitelských výdajů, s růstem nákladů na reklamu a také s poklesem zájmu v souvislosti s koncem pandemie covidu-19.
Podle společnosti Newzoo letos tržby v tomto odvětví klesnou o 6,4 procenta na 92,2 miliardy dolarů (zhruba 2,1 bilionu korun) po loňském nárůstu o 7,3 procenta. Předloni se tržby zvýšily o 25,6 procenta, protože poptávku podpořila omezení pohybu obyvatel zaváděná v reakci na šíření koronaviru. Podobný pokles jako Newzoo letos očekává také výzkumná společnost Ampere Analysis.
Pokud Microsoft zdárně dotáhne akvizici společnosti Activision Blizzard, která vydává populární střílečku Call of Duty, zůstane deset let dostupná i pro PlayStation. Plán je to jasný: uklidnit konkurenta Sony, hráče a regulační orgány.
Střílečku Call of Duty vám necháme deset let, uklidňuje Microsoft
Zprávy z firem
Některé přední mobilní hry nyní podle odborníků registrují až pětinový pokles příjmů z prodeje virtuálního zboží, jako jsou dodatečné životy, vybavení pro hráčovu postavu či herní měny, uvádí s odkazem na prognózy analytických společností ekonomický list Financial Times (FT).
Cenově dostupná zábava
Někteří vedoucí pracovníci z odvětví se obávají, že spotřebitelé čelící růstu životních nákladů nebudou ochotni dál investovat peníze do svého oblíbeného herního titulu, když existuje řada bezplatných her.
Obrat tuzemských firem zabývajících se vývojem počítačových her loni vzrostl o 17 procent na 5,32 miliardy korun. Letos by měl stoupnout o další desetinu na 5,8 miliardy. Uvedli to zástupci Asociace českých herních vývojářů.
Česká herní studia těžila z pandemie. Jejich obrat loni překročil pět miliard
Zprávy z firem
„Toto je cenově velmi dostupná forma zábavy,” upozornil Soner Aysemir, šéf společnosti Dream Games, jejíž hra Royal Match je jedním z nových hitů letošního roku. U hry Royal Match tráví hráči kolem 40 až 50 minut denně. „Je to něco jako televizní seriál,” uvedl Aysemir.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.