Trh s mobilními hrami zřejmě vykáže pokles, poprvé v éře smartphonů
Trh s hrami pro mobilní zařízení v letošním roce zřejmě vykáže první pokles od začátku éry chytrých telefonů. Odvětví se nyní potýká s poklesem spotřebitelských výdajů, s růstem nákladů na reklamu a také s poklesem zájmu v souvislosti s koncem pandemie covidu-19.
Podle společnosti Newzoo letos tržby v tomto odvětví klesnou o 6,4 procenta na 92,2 miliardy dolarů (zhruba 2,1 bilionu korun) po loňském nárůstu o 7,3 procenta. Předloni se tržby zvýšily o 25,6 procenta, protože poptávku podpořila omezení pohybu obyvatel zaváděná v reakci na šíření koronaviru. Podobný pokles jako Newzoo letos očekává také výzkumná společnost Ampere Analysis.
Pokud Microsoft zdárně dotáhne akvizici společnosti Activision Blizzard, která vydává populární střílečku Call of Duty, zůstane deset let dostupná i pro PlayStation. Plán je to jasný: uklidnit konkurenta Sony, hráče a regulační orgány.Střílečku Call of Duty vám necháme deset let, uklidňuje Microsoft
Zprávy z firem
Některé přední mobilní hry nyní podle odborníků registrují až pětinový pokles příjmů z prodeje virtuálního zboží, jako jsou dodatečné životy, vybavení pro hráčovu postavu či herní měny, uvádí s odkazem na prognózy analytických společností ekonomický list Financial Times (FT).
Cenově dostupná zábava
Někteří vedoucí pracovníci z odvětví se obávají, že spotřebitelé čelící růstu životních nákladů nebudou ochotni dál investovat peníze do svého oblíbeného herního titulu, když existuje řada bezplatných her.
Obrat tuzemských firem zabývajících se vývojem počítačových her loni vzrostl o 17 procent na 5,32 miliardy korun. Letos by měl stoupnout o další desetinu na 5,8 miliardy. Uvedli to zástupci Asociace českých herních vývojářů.Česká herní studia těžila z pandemie. Jejich obrat loni překročil pět miliard
Zprávy z firem
„Toto je cenově velmi dostupná forma zábavy,” upozornil Soner Aysemir, šéf společnosti Dream Games, jejíž hra Royal Match je jedním z nových hitů letošního roku. U hry Royal Match tráví hráči kolem 40 až 50 minut denně. „Je to něco jako televizní seriál,” uvedl Aysemir.
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.