Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České trolejbusy se vracejí do litevského Vilniusu. Škoda Group vyhrála miliardovou zakázku

trolejbus od Škoda Group
ČTK
 ČTK

Plzeňská Škoda Group dodá v letech 2024 až 2025 celkem 91 trolejbusů za 1,3 miliardy korun do litevského Vilniusu. Smlouva s dopravcem Vilniaus viešasis transportas (VVT) zahrnuje dodávku nízkopodlažních dvanáctimetrových vozidel Škoda 32 Tr. Součástí je také kontrakt na dodávky náhradních dílů pro pravidelnou údržbu na prvních pět let provozu.

Reklama

Pobaltí je pro plzeňský podnik jedním z nejdůležitějších regionů, Škoda Group už tam dodala stovky vozidel, řekl Petr Novotný, prezident Components & Bus Mobility.

Ve Vilniusu je od roku 2018 v provozu 41 trolejbusů Škoda, dalších 125 trolejbusů dodala v minulosti skupina do lotyšské Rigy. Dlouhodobě se tak řadí mezi největší výrobce trolejbusů v Evropě,“ řekl mluvčí skupiny Jan Švehla. Do Litvy navíc Škodovka dodala také 13 dvoupodlažních elektrických vlakových jednotek. „Máme velký zájem zapojit se do dalších výběrových řízení na vlaky,“ uvedl Novotný.

Škoda Group

Škoda Group má napilno, hledá posily. Do ostravského závodu chce nabrat až 500 lidí

Skupina Škoda Group, která patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu, chce do svých dvou výrobních závodů v Ostravě nabrat 500 lidí. Významné investice do rozšíření výrobní kapacity ostravských závodů si vyžádal nárůst objemu práce. 

Přečíst článek

Půjde o trolejbusy s trakčními bateriemi a dynamickým dobíjením z vedení, které nevyžadují výstavbu další infrastruktury pro nabíjení, stejně jako elektrobusy. Baterie umožňují ujet bez trolejí nejméně 20 kilometrů. Kromě dobíjení během jízdy je lze nabít v depu. „Tento typ trolejbusu je lépe ovladatelný, pohodlnější a v případě potřeby dokáže objíždět překážky nejen na křižovatkách, ale i v okolních ulicích, čímž se systém veřejné dopravy stane ještě flexibilnějším a efektivnějším,“ řekl generální ředitel VVT Darius Aleknavičius.

Reklama

Trolejbusy Škoda jezdily v Litvě už před 60 lety

Bezpečnost provozu i vyšší komfort řidičů zajistí kamerový systém ke sledování provozu před vozem i uvnitř a systém Mirror Eye nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka. V trolejbusech bude klimatizace. Pro pasažéry tam bude informační systém, wi-fi připojení, rampa pro nástup handicapovaných a zařízení pro neutralizaci virů.

Trolejbusy Škoda mají v litevské metropoli dlouhou tradici. Od 60. let minulého století tam podle Švehly jezdilo několik set vozidel, převážně typu Škoda 9 Tr a Škoda 14 Tr. „Byly vždy oblíbené a považované za velmi spolehlivé. Poslední dodávky starších typů se uskutečnily v 90. letech. Od roku 2018 je ve Vilniusu v provozu 41 trolejbusů s trakční výzbrojí Škoda,“ dodal.

Plzeňská Škoda Electric ze Škody Group je největším evropským výrobcem trolejbusů, dodala jich přes 14 500 do Evropy, Asie a USA. Dále vyrábí elektrobusy, trakční pohony a motory, tramvaje, elektrické vlaky, vagony do metra a důlní vozy.

DAKO-CZ vymění tramvajím v Göteborgu brzdy. Cena zakázky je 110 milionů

DAKO-CZ vymění tramvajím v Göteborgu brzdy. Cena zakázky je 110 milionů

Hydraulické brzdové jednotky včetně řízení na celkem 80 modernizovaných tramvají do švédského Göteborgu dodá v příštích letech společnost DAKO-CZ, člen skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.

Přečíst článek

Drahé lithium může v bateriích nahradit levný sodík.

Do popředí se dere levný sodík. V bateriích by mohl nahradit drahé lithium

Poptávka po kvalitních nabíjecích bateriích, ať už v mobilních telefonech nebo elektromobilech, zvyšuje zájem o lithium, které je jejich nejdražší součástí. Výzkumníci tedy samozřejmě zkoumají možnosti jeho nahrazení. V posledních měsících se do popředí prodírá sodík. Jeho razantní tažení právě teď přichází z Číny.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Výrobce Dako-CZ vloni dosáhla rekordního čistého zisku téměř 440 milionů korun. Vyrábí komponenty pro Škodovku či Siemens

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme