Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Group má napilno, hledá posily. Do ostravského závodu chce nabrat až 500 lidí

Škoda Group
ČTK
 ČTK

Skupina Škoda Group, která patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu, chce do svých dvou výrobních závodů v Ostravě nabrat 500 lidí. Významné investice do rozšíření výrobní kapacity ostravských závodů si vyžádal nárůst objemu práce. 

Reklama

Firma hledá zejména elektromechaniky, zámečníky, kontrolory jakosti a mechaniky elektronických zařízení. Před třemi lety zaměstnávala skupina v Ostravě přibližně 550 lidí. „V průběhu dvou let se počet zaměstnanců zvýšil na současných 1400, a to i díky nákupu výrobního závodu v ostravském Martinově, se kterým přišlo i jeho 200 zaměstnanců,” uvedla firma.

V Moravskoslezském kraji činila na konci ledna nezaměstnanost 5,2 procenta, což byla druhá nejvyšší nezaměstnanost v zemi. Přímo v okrese Ostrava-město byl podíl nezaměstnaných 5,4 procenta, což okres řadilo na 11. místo v zemi, přičemž nejvyšší nezaměstnanost v celém Česku (v lednu 8,5 procenta) je na sousedním Karvinsku. Zaměstnanci na některé profese, například elektrikář nebo svářeč, se ale i tam shánějí velmi obtížně a poptávka po kvalifikovaných řemeslnících je dlouhodobá.

Škoda Group ovládla belgického výrobce systémů pro autonomní mobilitu

Plzeňská skupina Škoda Group ovládla belgickou společnosti The Signalling Company, která se zabývá vývojem digitálního bezpečnostního softwaru a zabezpečovacích systémů pro železniční provozovatele. Cena transakce zůstala tajná.

Přečíst článek

O zakázky není nouze

Generální ředitel podniku Škoda Vagonka v Moravské Ostravě Martin Bednarz uvedl, že výrobní závody procházejí zásadní proměnou. Škoda Vagonka nyní zdvojnásobuje kapacitu montážních linek, které bude mít nově čtyři.

Aktuálně totiž pracujeme nejen na projektech pro České dráhy, ale probíhá stále výroba elektrických jednotek pro Lotyšsko a zahájili jsme i montáž vlaků pro Estonsko. Jsme dynamicky rostoucí firma a pokud se chceme dále prosazovat na zahraničních trzích a konkurovat tradičním výrobcům, musíme zároveň být i zaměstnavatelem, který dovede své zaměstnance motivovat a k takovému růstu vytvořit patřičné podmínky,“ uvedl Bednarz.

Škoda Group

Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii

Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.

Přečíst článek

Po dokončení poslední investice bude roční kapacita výroby závodu až 300 hrubých staveb a až 200 plně smontovaných a otestovaných vozů. „Před zahájením investic se kapacita pohybovala okolo 50 vozů. Nová lakovna zvládne ročně nalakovat 120 skříní, oproti původním 40,“ uvedla firma.

V závodě v Martinově Škoda vybudovala dvě nové lakovny, přípravnu a tryskací box dohromady za více než 70 milionů korun. „Lakovna nově pojme až pět desítek vozů ročně a po dodatečných úpravách je možné ji rozšířit o dalších padesát procent. Další významnou investicí v ostravském regionu je zřízení centrálního skladu, který přispěje k vybudování celkové logistiky, od příjmu materiálů a jeho skladování, přes přípravu materiálu dle potřeb výroby až po samotnou expedici materiálu do výroby,“ uvedla firma.

Škoda Group s 8000 zaměstnanci je součástí skupiny PPF. Produkuje jednopodlažní i dvoupodlažní vlaky, tramvaje, metro, trolejbusy či elektrobusy. V Česku má několik výrobních areálů a jeden ve Finsku.

Škoda Group

Škoda Group opraví švédské tramvaje. Zakázku za dvě miliardy odbaví v Ostravě

Skupina Škoda Group (dříve Škoda Transportation) získala zakázku na opravu 80 tramvají pro švédského dopravce Västtrafik AB dohromady za 1,95 miliardy korun. Tramvaje nyní jezdí v Göteborgu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme