Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Group dodá do finského Tampere další tramvaje za 1,75 miliardy

Škoda Group dodá do finského Tampere další tramvaje za 1,75 miliardy
Profimedia
 ČTK

Škoda Group dodá do Tampere sedm tramvají a osm přídavných modulů pro rozšíření vozového parku v třetím největším finském městě, v němž roste poptávka po hromadné dopravě. Kontrakt za 70 milionů eur (více než 1,75 miliardy Kč) je součástí opce původní zakázky s městským dopravcem Tampereen Raitiotie Oy. Zahrnuje také desetiletý kompletní servis. O novém kontraktu informoval mluvčí Škody Group Jan Švehla.

Sedm tramvají bude podle něj dodáno do poloviny roku 2027. Instalace přídavných modulů je naplánována do července 2028.

„Tampere jde investicemi do udržitelných a efektivních řešení veřejné dopravy příkladem městům po celém světě. Jsme hrdí na to, že můžeme navázat na úspěch tramvají, které jsou již v provozu,“ řekl Jan Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group.

Pekka Sirviö, generální ředitel Tampereen Raitiotie Oy, dodal, že prodloužení tramvají novými moduly je důležité pro efektivitu provozu a služby pro cestující. „Delší tramvaje mají o více než 30 procent větší kapacitu pro cestující než kratší, pojmou až 345 namísto 264 osob. Díky větší kapacitě pro cestující může tramvaj jezdit na celé síti s optimálním intervalem 7,5 minuty,“ uvedl.

Českolipský závod firmy Alstom se bude podílet na dodávce vlaků pro Paříž

Na dodávce vlaků pro Paříž se bude podílet českolipský závod firmy Alstom

Českolipská vagonka, která patří francouzské společnosti Alstom, se bude podílet na dodávce vlaků pro pařížskou příměstskou železnici za téměř 520 milionů eur, což je v aktuálním přepočtu 13 miliard korun. Svařovat se tam budou bočnice, střechy, čela a podlahy vozů. Jaký podíl ze zakázky připadne na českolipský závod, firma nechce upřesňovat.

Přečíst článek

Škodovácké tramvaje se už podle Švehly staly známou součástí tamperských ulic. „Nová zakázka navazuje na původní smlouvu, kterou Tampere uzavřelo se Škodovkou v roce 2017 a která zahrnovala opci až na 46 tramvají. Díky nejnovějšímu kontraktu získá tamní dopravce dalších sedm obousměrných tramvají, které doplní 28 dříve objednaných,“ řekl Švehla. Tato 37metrová vozidla jsou stoprocentně nízkopodlažní, mají otočné podvozky pro plynulejší jízdu a antikorozní konstrukcí, která odolá náročnému klimatu.

Osm přídavných modulů, jež si dopravce objednal, prodlouží délku současných vozů na 47 metrů. Do poloviny roku 2028 se tak zvýší počet prodloužených tramvají na 19. „Zvyšují kapacitu pro cestující o více než 30 procent, což zajistí, že systém bude moci držet krok s rostoucím počtem cestujících a zároveň zůstane zachována plná kompatibilita se stávajícím vozovým parkem,“ dodal mluvčí.

Původní obousměrný vůz Škoda ForCity Smart Tampere X34, dlouhý 37,3 metru, pojme až 264 cestujících. Podle Sirviöa to byl dosud největší tramvajový vůz vyráběný v severských zemích, navržený ve spolupráci s obyvateli města Tampere. Škoda Group má od roku 2015 výrobní závod ve finském Otanmäki, který je největším výrobcem kolejových vozidel v severských zemích.

Škoda Group loni vyměnila šéfa, získala obří zakázku pro Prahu a dodala dvakrát více vozů

Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila meziročně tržby o 81 procent na 1,382 miliardy eur (zhruba 34 miliard korun). Provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) ale klesl o 57 procent na loňských 21,8 milionu eur (asi 540 milionů korun). Důvodem poklesu byly pokračující dopady pandemie covidu a ruská agrese na Ukrajině, uvedla firma.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme