Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Brněnská firma, která vyrábí kosmetiku pro Dermacol i Angry Beards, ztrojnásobí výrobní kapacitu

- Brněnská společnost Cosmonde, která vyrábí většinu kosmetiky sesterské značky Dermacol i kosmetické výrobky dalších značek.
Profimedia
 ČTK

Brněnská společnost Cosmonde, která vyrábí většinu kosmetiky sesterské značky Dermacol i kosmetické výrobky dalších klientů, do roku 2030 rozšíří výrobní kapacitu závodu v Brně na Lesné na trojnásobek. Do přestavby a rozšíření haly investuje 350 milionů korun. Uvedl to generální ředitel firmy Marián Fendek.

Cosmonde, který vyrábí kosmetiku pro vícero značek, rozšíří výrobní kapacitu svého brněnského závodu ze současných 40 na 120 milionů kusů produktů. Společnost vyrábí velkou část produktů prodávaných pod značkou Dermacol, zejména kosmetiku určenou pro péči o tělo a pleť, jde asi o polovinu celkového výrobního objemu značky. Zbylou kapacitu nabízí dalším klientům, do Cosmonde přesunula část své výroby například značka Angry Beards, od roku 2019 v Brně vyrábí privátní značku kosmetiky pro lékárny Dr. Max.

Komárová z Dermacolu: O investice se stará manžel

Jen pár dnů po operaci kolene už Věra Komárová prezentovala automatizovanou výrobní linku ve své brněnské továrně na výrobu kosmetických produktů. Neodradila jí ani skrývaná bolest ani náročný celodenní program. S neutuchající energií totiž řídí už dvacet let strategii kosmetické značky Dermacol, ve které se podílí na vývoji novinek i jejich obalů. Stala se dokonce i hlavní tváří současné reklamní kampaně značky. Plánuje také netradiční investice, které se už pár let týkají nejen firmy, ale především i vzdělávání, jak prozradila v exkluzivním rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

„Už letos na jaře jsme do nových a větších prostor přestěhovali naše výzkumné a vývojové laboratoře. Nechali jsme si zpracovat studii maximální zastavěnosti pozemku a na jejím základě vznikne jediná ucelená hala. Výrobní prostory se rozšíří o 40 procent, postavíme nový automatizovaný sklad surovin, sklad obalů a polotovarů. Ve výsledku bude zastavěné plochy o 28 procent více, což představuje nárůst o 3285 metrů čtverečních,“ uvedl Fendek.

Klientům Cosmonde nabízí buďto převzetí jejich receptury nebo vývoj nové. „Zajišťujeme kompletní výrobu produktů od receptury až po uvedení výrobku na trh,“ dodal Fendek.

Společnost má přes 200 zaměstnanců, loňské tržby dosáhly 850 milionů korun a meziročně vzrostly o 40 procent.

Firma navázala v roce 2023 spolupráci s Farmaceutickou fakultou Masarykovy univerzity, která od září 2023 otevřela bakalářský program věnovaný kosmetickým prostředkům. „Je to profesní studijní obor, proto jsou důležité stáže i další spolupráce s firmou z oboru,“ uvedl děkan fakulty David Vetchý.

Unikátní česká kosmetika SAIN
video

Revoluční objev českých vědců umí omladit pleť

Alaptid, unikátní bioaktivní peptid, je známý pro své omlazující účinky již od osmdesátých let, až v posledních letech však došlo k jeho využití v praxi. Objev Evžena Kasafírka z Výzkumného ústavu pro farmacii a biochemii v Praze se stal hlavní účinnou složkou anti-age řady pečující kosmetiky SAIN.

Přečíst článek

Martin Růžička z Nobilis Tilia: Co vyrobíme, je do měsíce u zákazníka

V kosmetickém průmyslu je obrovská konkurence. Dlouhodobě mohou uspět jen ti, jejichž produkty skutečně fungují. To je i případ české společnosti Nobilis Tilia, která už třicet let vyrábí přírodní kosmetiku a aromaterapeutické oleje v srdci Českosaského Švýcarska. Vsadila na kvalitu. Vše, od suroviny přes technologie výroby až po výsledné produkty, má přísné certifikace. Věděli jste, že na jeden litr růžového oleje je potřeba pět tun okvětních lístků růže? Kde takový olej nakupují, prozrazuje šéf společnosti Nobilis Tilia Martin Růžička v rozhovoru pro server mistoprodeje.cz.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme