Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Brněnská firma, která vyrábí kosmetiku pro Dermacol i Angry Beards, ztrojnásobí výrobní kapacitu

- Brněnská společnost Cosmonde, která vyrábí většinu kosmetiky sesterské značky Dermacol i kosmetické výrobky dalších značek.
Profimedia
 ČTK

Brněnská společnost Cosmonde, která vyrábí většinu kosmetiky sesterské značky Dermacol i kosmetické výrobky dalších klientů, do roku 2030 rozšíří výrobní kapacitu závodu v Brně na Lesné na trojnásobek. Do přestavby a rozšíření haly investuje 350 milionů korun. Uvedl to generální ředitel firmy Marián Fendek.

Cosmonde, který vyrábí kosmetiku pro vícero značek, rozšíří výrobní kapacitu svého brněnského závodu ze současných 40 na 120 milionů kusů produktů. Společnost vyrábí velkou část produktů prodávaných pod značkou Dermacol, zejména kosmetiku určenou pro péči o tělo a pleť, jde asi o polovinu celkového výrobního objemu značky. Zbylou kapacitu nabízí dalším klientům, do Cosmonde přesunula část své výroby například značka Angry Beards, od roku 2019 v Brně vyrábí privátní značku kosmetiky pro lékárny Dr. Max.

Komárová z Dermacolu: O investice se stará manžel

Jen pár dnů po operaci kolene už Věra Komárová prezentovala automatizovanou výrobní linku ve své brněnské továrně na výrobu kosmetických produktů. Neodradila jí ani skrývaná bolest ani náročný celodenní program. S neutuchající energií totiž řídí už dvacet let strategii kosmetické značky Dermacol, ve které se podílí na vývoji novinek i jejich obalů. Stala se dokonce i hlavní tváří současné reklamní kampaně značky. Plánuje také netradiční investice, které se už pár let týkají nejen firmy, ale především i vzdělávání, jak prozradila v exkluzivním rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

„Už letos na jaře jsme do nových a větších prostor přestěhovali naše výzkumné a vývojové laboratoře. Nechali jsme si zpracovat studii maximální zastavěnosti pozemku a na jejím základě vznikne jediná ucelená hala. Výrobní prostory se rozšíří o 40 procent, postavíme nový automatizovaný sklad surovin, sklad obalů a polotovarů. Ve výsledku bude zastavěné plochy o 28 procent více, což představuje nárůst o 3285 metrů čtverečních,“ uvedl Fendek.

Klientům Cosmonde nabízí buďto převzetí jejich receptury nebo vývoj nové. „Zajišťujeme kompletní výrobu produktů od receptury až po uvedení výrobku na trh,“ dodal Fendek.

Společnost má přes 200 zaměstnanců, loňské tržby dosáhly 850 milionů korun a meziročně vzrostly o 40 procent.

Firma navázala v roce 2023 spolupráci s Farmaceutickou fakultou Masarykovy univerzity, která od září 2023 otevřela bakalářský program věnovaný kosmetickým prostředkům. „Je to profesní studijní obor, proto jsou důležité stáže i další spolupráce s firmou z oboru,“ uvedl děkan fakulty David Vetchý.

Unikátní česká kosmetika SAIN
video

Revoluční objev českých vědců umí omladit pleť

Alaptid, unikátní bioaktivní peptid, je známý pro své omlazující účinky již od osmdesátých let, až v posledních letech však došlo k jeho využití v praxi. Objev Evžena Kasafírka z Výzkumného ústavu pro farmacii a biochemii v Praze se stal hlavní účinnou složkou anti-age řady pečující kosmetiky SAIN.

Přečíst článek

Martin Růžička z Nobilis Tilia: Co vyrobíme, je do měsíce u zákazníka

V kosmetickém průmyslu je obrovská konkurence. Dlouhodobě mohou uspět jen ti, jejichž produkty skutečně fungují. To je i případ české společnosti Nobilis Tilia, která už třicet let vyrábí přírodní kosmetiku a aromaterapeutické oleje v srdci Českosaského Švýcarska. Vsadila na kvalitu. Vše, od suroviny přes technologie výroby až po výsledné produkty, má přísné certifikace. Věděli jste, že na jeden litr růžového oleje je potřeba pět tun okvětních lístků růže? Kde takový olej nakupují, prozrazuje šéf společnosti Nobilis Tilia Martin Růžička v rozhovoru pro server mistoprodeje.cz.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Nové byty v pražské Libni

Dalibor Martínek: Brňáci se ženou do Prahy. Vykupují byty a do hlavního města posílají své děti

Přečíst článek
Doporučujeme