Eshop Notino těžil z uzavření kamenných prodejen. Tržby zvýšil na 18 miliard

Zavřené kamenné prodejny a expanze v zahraničí. To jsou dva hlavní faktory, které přispěly k růstu tržeb internetového prodejce parfémů Notino. Společnost dále uvedla, že se zvýšila poptávka po kosmetice a dalších přípravcích pro osobní péči.
Restrikce spojené s pandemií koronaviru, konkrétně zavření kamenných prodejen, přispěly ke zvýšení obratu o 35 procent na více než 18 miliard korun. Za výrazným růstem stojí také expanze firmy Notino v zahraničí. Zisk firma neuvedla. Poslední výroční zprávu zveřejnila ve Sbírce listin za účetní rok 2017/18 a tehdy vykázala zisk přes 114 milionů při tržbách přes sedm miliard korun.
Ne všem pandemie ublížila. Oblasti e-commerce se nadmíru daří, což dokazuje také internetový obchod s kosmetikou a parfémy Notino. Jeden z největších prodejců svého druhu v Evropě vstupuje do Irska a pobaltských států. Nově bude prodávat sortiment ve 28 evropských zemích. V nadcházejícím roce plánuje v zahraničí i rozšiřování sítě distribučních center.
Notino expanduje do Irska a Pobaltí
Zprávy z firem
Firma působí ve 28 zemích, za uplynulý rok se rozšířila do dalších čtyř, a to do všech tří pobaltských států a také do Irska. Podíl obratu pocházející od zákazníků v Česku na 14 procentech. Tržby rostly ve všech zemích, nejrychleji ve Velké Británii, na více než dvojnásobek. Největším zahraničním trhem je Polsko a po něm Německo. Do budoucna plánuje firma expanzi do dalších zemí.
V Silicon Valley založila dvě úspěšné firmy. Prodej jedné z nich jí a investorům vynesl 225 milionů dolarů. Teď Barbora Paldusová, americká vědkyně a podnikatelka s českými kořeny, svoje znalosti z vědy uplatňuje při vývoji a výrobě přírodní kosmetiky.
Přišla s technologií na urychlení výroby vakcín. Teď vyvíjí kosmetiku
Leaders
Nejvíce se prodávaly loni parfémy, což je sortiment, se kterým firma pod názvem Parfums.cz vstupovala na trh v roce 2004, loni se jejich prodej zvýšil o třetinu. Rostly prodeje i dalších druhů kosmetického zboží. „Tato čísla potvrzují, že boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče, kterou spustila pandemie koronaviru, stále trvá,“ uvedl generální ředitel Zbyněk Kocián.
Od konce loňského roku prodává firma i léky bez předpisu a potravinové doplňky, sportovní výživu či zboží pro matky a děti. Loni také v Brně otevřela v České ulici kamennou prodejnu, celkem jich má v devíti zemích téměř 30. Zaměstnává 1700 lidí.