Reklama

Airbus kraluje, oproti Boeingu loni dodal téměř dvojnásobek letounů

Smartwings
Smartwings

Americká společnost Boeing loni dodala 340 letadel, což je sice téměř dvojnásobek toho, co předloni, na svého evropského rivala Airbus to však nestačilo. Airbus loni svým zákazníkům dodal 611 strojů a obhájil tak prvenství už třetí rok v řadě.

Reklama

Boeing uvedl, že loni objednávky vyskočily na nejvyšší úroveň od roku 2018, po němž propad prodejů způsobilo odstavení z provozu nejprodávanějšího modelu 737 Max a pandemie covidu-19.

Richard Santus, pilot a majitel Aeropartner

Bohatí skoupili bizjety, na nové se čeká přes dva roky

Covidová pandemie přitáhla k privátním letům nové zákazníky. Často kvůli tomu, že pravidelné linky vůbec nelétaly tam, kam se klienti potřebovali dostat. „Klasické letecké linky byly paralyzované a my jsme vnímali, že kouzlo privátní přepravy začalo působit na nový okruh zákazníků,“ říká Richard Santus, generální ředitel Aeropartner. Společnosti doufají, že tito klienti jim zůstanou i po návratu do normálu. „Zatím pro nás pracují okolnosti. Ubylo spojů, které tito lidé potřebují a zdražily letenky,“ podotýká pilot. Že vzrostl zájem o soukromé létaní se projevilo i na trhu s bizjety. „Trh s použitými letadly je nyní úplně vybrán a na nová se čeká dva roky nebo déle,“ dodává Santus.

Přečíst článek

Čistý počet objednávek, tedy po odečtení těch zrušených, za loňský rok činí 479 strojů. Další údaj ale jejich počet zvýšil na 535 objednávek. Dodání strojů totiž bylo původně nepravděpodobné, nyní je firma vnímá s větší jistotou. Mluvčí společnosti však uvedl, že některé z těchto objednávek byly zadány v dřívějších letech. U Airbusu je to 507 strojů.

Boeing získal velkou zakázku od společnosti Allegiant Air, která má v současné době flotilu výhradně Airbusů. Minulý měsíc to ale byl Airbus, kdo útočil na zákazníky Boeingu, když získal závazky na nové objednávky od Air France-KLM a australské společnosti Qantas.

Bezemisní letadlo na vodíkový pohon pro 279 cestujících podle projektu britského výzkumného Aerospace Technology Institute.

Británie představila koncept bezemisního tryskového letadla na vodík

Letadlo na vodíkový pohon přepravující 279 cestujících bez mezipřistání z Londýna do San Francisca stejnou rychlostí a pohodlím jako dnes, a to aniž by vyprodukovalo obláček CO2. Taková je představa britské výzkumné společnosti, kterou ukázala veřejnosti. Institut Aerospace Technology (ATI), v němž spolupracují britská vláda a soukromý sektor, zveřejnil i podobu nového letounu (na snímku).

Přečíst článek

Aerolinky počítají s tím, že letecká doprava po pandemii poroste, vyvozuje z objednávek generální ředitel Airbusu Guillaume Faury. Ačkoli nejistota přetrvává, Airbus je na dobré cestě k tomu, že během letošního roku zvýší tempo výroby.

Reklama

Související

výroba airbusů (ilustrační foto)

Letecký průmysl cítí návrat k normálu. Airbus a Safran naberou tisíce lidí

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme