Boeing: Čína bude už za 20 let největším trhem letecké dopravy na světě

Čína bude v příštích dvaceti letech potřebovat 8830 dopravních letadel a do roku 2043 se její letecká flotila proti současnosti více než zdvojnásobí.
Ve své letošní prognóze vývoje trhu letecké dopravy v Číně to uvedl americký výrobce letadel Boeing, který tak zvýšil svou dosavadní předpověď. Očekává také, že Čína už za 20 let bude největším trhem letecké dopravy na světě. V současné době prvenství patří Spojeným státům.
Odvětví letecké dopravy v Číně zažívá dlouhodobý růst. Zároveň modernizuje, aby vyhovělo rostoucí poptávce nejen po osobní letecké dopravě, ale i po dopravě nákladní. V minulém výhledu na příštích 20 let Boeing odhadoval, že Čína bude do roku 2042 potřebovat 8560 dopravních letadel. V letošní prognóze je tedy odhadovaný počet o více než tři procenta vyšší.
Rozšiřování trhu
„Čínský trh komerčního letectví pro osobní i nákladní dopravu se stále rozšiřuje, zejména díky růstu ekonomiky a díky leteckým společnostem, které budují své vnitrostátní sítě,“ řekl viceprezident Boeingu Darren Hulst. „Jak ukazuje tato prognóza, čínské letecké společnosti zaznamenají silnou poptávku, což si vyžádá i další růst jejich moderních flotil s nízkou spotřebou paliva,“ dodal.
Flotila komerčních letadel poroste v Číně tempem 4,1 procenta ročně. Ze současných 4345 strojů se tak do roku 2043 dostane na počet 9740 letadel. Roční nárůst osobní dopravy dosáhne 5,9 procenta, a překročí tak celosvětový průměr 4,7 procenta, odhaduje Boeing. K růstu počtu cestujících přispěje i fakt, že aerolinky rozšiřují své sítě propojením hlavních uzlů s menšími městy.
Letecká doprava v pevninské Číně podle nové prognózy Boeingu poroste ročním tempem 5,2 procenta, a vytvoří tak největší trh letecké dopravy na světě. Z celkového počtu 8830 letadel, které bude Čína v příštích dvaceti letech potřebovat, připadá 60 procent na růst poptávky po cestování letadlem a 40 procent na obnovu flotily, kdy aerolinky nahrazují starší stroje novými a úspornějšími.
Přestupovat v Saúdské Arábii pravděpodobně není snem každého cestovatele. Tamní aerolinka Saudia však čas od času nabídne atraktivní ceny, za které není co řešit. Stejně tak to bylo v případě mé cesty z Amsterdamu do Dubaje. Jaký byl let v business třídě?
Jaký je let v business třídě aerolinek Saudia? Skvělá sedadla i pomalá obsluha
Enjoy
Izraelská letecká společnost El Al podepsala dohodu o koupi 31 letadel Boeing 737 MAX. Hodnota kontraktu činí 2,5 miliardy dolarů (57,2 miliardy korun), oznámily podle agentury Reuters aerolinky. Dohoda je zatím největší koupí letadel, jakou kdy El Al uskutečnily.
Miliardová zakázka pro Boeing. Izraelcům firma dodá desítky letadel 737 MAX
Zprávy z firem
Dočkáme se návratu nadzvukové osobní opravy? Po delší době se v leteckém světě objevil výrobce, který to evidentně myslí vážně. Proč se ale největší značky nadzvukové technologii u dopravních letadel vyhýbají?
Z Londýna do New Yorku pod čtyři hodiny? Američané pracují na nástupci legendárního Concorde
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.