Smarty Petra Syrůčka dokončila nákup JRC. Do tří let plánuje zdvojnásobit tržby
Velké plány a také velké změny představil zakladatel řetězce obchodujícího s elektronikou Smarty Petr Syrůček.
Skupina obchodů s elektronikou Smarty letos očekává zvýšení obratu z loňských 2,3 miliardy na více než tři miliardy korun. Toto číslo by měla ještě zvýšit nedávná koupě sítě herních prodejen JRC. Za dva roky chce být na pěti miliardách a v roce 2024 skupina plánuje obrat okolo šesti miliard korun. Plány prozradil zakladatel a výkonný ředitel Smarty Petr Syrůček.
Podle Syrůčka chce firma růst minimálně o 20 procent ročně. Akvizice JRC k tomu má přispět. Koupi JRC od investora Michala Šnobra Smarty dokončila v srpnu. JRC provozuje síť 44 kamenných obchodů s hrami v Česku a na Slovensku. Ty budou postupně v obchodních centrech nahrazované většími provozovnami. Vzniknout by také měly tři až pět herních center ve velkých městech o rozloze několik sem metrů čtverečních.
Známý aktivistický akcionář firmy ČEZ Michal Šnobr v červenci prodá svůj herní řetězec JRC Czech. Jde prý trochu konsolidovat své rozkročení - chce se soustředit na rozvoj Amenity Resorts a návazný byznys včetně farem a současně se aktivněji vrátí i na kapitálové trhy. A s větším kapitálem. „Přichází správná doba,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz.
Michal Šnobr: Jsem investor, akcionář, hoteliér, zemědělec i fanda Lega
Leaders
Investice do JRC podle Syrůčka neskončila zaplacením kupní ceny. „Kupovali jsme si nejen prodejny, ale i značku a podíl na trhu. Do JRC plánujeme investovat další stovky milionů korun,“ dodal. Během příštích dvou měsíců chce Smarty JRC integrovat do svých struktur, aby dosáhla úspor a synergií. Hotovo by mělo být před hlavní předvánoční sezonou.
JRC čekají velké změny
Kamenné prodejny Smarty podle obchodního ředitele Rudolfa Konečného nebudou samoobsluha, ale spíše showroom top položek, protože celé nabízené portfolio je o několik řádů větší než zásoby na jakékoli prodejně. Značku JRC ale Smarty zachová a vyhradí jí v prodejnách důležité místo.
„Jedna ze služeb, které plánujeme spustit, je stavba počítačů na míru nejen pro hráče her. Náš plán je jednoduchý: zákazník přijde do prodejny, probere s prodejcem svoje potřeby, společně pak zvolí či nakonfigurují odpovídající počítač, my jej sestavíme a doručíme přímo domů. S naší novou značkou počítačů už na podzim přijdeme na trh,“ dodal Konečný.
Smarty vlastní například iWant, tedy prodejce značky Apple s deseti kamennými prodejnami, nebo obchod s elektronikou Smarty.cz. Smarty CZ loni zvýšil obrat o 19 procent na 2,3 miliardy korun. Prodej maloobchodním zákazníkům meziročně vzrostl o 33 procent a firemním pak o 26 procent. JRC má obrat okolo 600 milionů korun.
Poptávka po luxusních nemovitostech v Dubaji v prvním pololetí nebývale vzrostla, což vedlo i ke zvýšení cen.
Trh s luxusními nemovitostmi v Dubaji táhnou bohatí Evropané
Money
Tažení čínských autorit proti technologickým gigantům citelně snížila hodnotu firem jako Alibaba či Tencent. Výrobce čipů TSMC, který naopak těží z globálního nedostatku polovodičů, tak sesadil Tencent z čela žebříčku nejhodnotnějších firem v Asii.
Výrobce čipů TSMC je nejhodnotnější firmou v Asii. Sesadil Tencent
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.