Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

AB InBev se definitivně otřepal z covidu. V Evropě těžil z prodeje dražších piv prémiových značek

AB InBev
iStock
 ČTK

Největší světový pivovar má za sebou uspokojivý rok, lidé se loni po předchozí vynucené covidové přestávce vrátili do barů a na pivu nešetřili. Američané i Evropané si oblíbili dražší, prémiové značky.

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev zvýšil ve druhém čtvrtletí zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o pět procent na 5,1 miliardy dolarů (122,7 miliardy korun). Výsledek překonal očekávání analytiků, přispěly k němu vyšší ceny a poptávka v Latinské Americe, uvedla firma. Tržby vzrostly o devět procent na 14,8 miliardy dolarů.

Bez započtení výkyvů směnných kurzů a akvizic a prodeje se tržby zvýšily o 11,3 procenta. Růst tržeb kromě zdražení podpořil i vyšší objem prodeje a větší zájem o dražší značky. Zisk EBITDA na srovnatelném základě vzrostl o 7,2 procenta, zatímco analytici čekali, že se zvýší o 5,6 procenta, uvedla agentura Reuters.

Spotřeba čepovaného piva kvůli protiepidemickým uzávěrám pivnic loni výrazně klesla.

Prazdroj loni zdražil čepované pivo, vypilo se ho míň. Zisk pivovaru přesto vzrostl

Plzeňský Prazdroj vykázal loni čistý zisk 4,48 miliardy korun, o téměř o 700 milionů víc než v prvním covidovém roce 2020. Ve srovnání s posledním předcovidovým rokem 2019 byl zisk nižší o šest procent, uvedl pivovar.

Přečíst článek

AB InBev se potýká s růstem nákladů na komodity a dopravu. Na druhé straně zisku pomáhá návrat spotřebitelů do barů a dalších podniků po zmírnění pandemie nemoci covid-19. Nejvýrazněji se růst projevil v Brazílii, Kolumbii, Mexiku a na dalších trzích Latinské Ameriky, kde spotřeba piva a dalších nápojů vzrostla o více než osm procent a zisky rostly dvouciferným procentním tempem.

Naopak objemy v Severní Americe a v Evropě byly o něco nižší, i když mnoho spotřebitelů přešlo na dražší, prémiová piva. Zisk v Evropě díky zájmu o draží značky byl vyšší než loni.

Pivovar zopakoval prognózu, podle které by měl jádrový zisk v letošním roce vzrůst o čtyři až osm procent. U tržeb čeká růst ještě výraznější.

Smažený sýr, ilustrační foto

Smažák už stačit nebude. Aby restaurace krizi překonaly, musí nabídnout víc

Čechů, kteří chodí na obědy, významně ubylo. A na podzim jich v restauracích bude ještě méně. Aby podniky krizi ustály, musí inovovat. Nabídnout mnohem víc než smažák, varují zástupci gastra.

Přečíst článek

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roce 2016 skupina koupila zhruba za 100 miliard dolarů svého největšího rivala SABMiller.

Mezi značky skupiny AB InBev patří například Budweiser, Beck's, Corona či Stella Artois. V České republice firma vlastní českobudějovický pivovar Samson.

Jak chutná v pražské restauraci Bruxx.

Polední meníčko pod dvě stovky? V Praze už se nahledáte

Obědové meníčko v první polovině června podle analýzy společnosti Sodexo Benefity stálo v průměru 163 korun. To je o 28 korun více než v roce 2020. Od začátku roku cena obědů roste každý měsíc o korunu až dvě. Nejvíce za obědy platí lidé v Praze, a to 190 korun. Naopak nejlevněji, průměrně za 147 korun, se najedí v podnicích v Karlovarském kraji.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Video transgenderové influencerky Dylan Mulvaneyové propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA.

Transgenderová reklama, která vejde do dějin. Americký Bud kvůli ní přišel o pozici nejprodávanějšího piva

Přečíst článek
Doporučujeme