Stopadesátkou po české dálnici? Na D3 už brzy, slibuje ministr Kupka
LeadersPřibližně v polovině roku by řidiči podle plánu státu mohli poprvé jet rychlostí 150 kilometrů v hodině po dálnici D3 mezi Táborem a Českými Budějovicemi.
Přibližně v polovině roku by řidiči podle plánu státu mohli poprvé jet rychlostí 150 kilometrů v hodině po dálnici D3 mezi Táborem a Českými Budějovicemi.
Ministerstvo dopravy nadělí týden před Vánocemi řidičům rekordně velký počet nových dálničních kilometrů. Do provozu vstoupí další úseky dálnic D3, D4, D48 a D55 v kombinované délce téměř 90 kilometrů. Letošní rok je v dokončování nových dálničních úseků velice dobrý. Celkem bude otevřeno přes sto nových kilometrů.
Celoroční dálniční známka v Česku od ledna 2025 zdraží o 140 korun na 2440 korun, zvýší se také ceny dálničních známek na kratší dobu.
Korejské firmy by se podle premiéra Petra Fialy (ODS) mohly zapojit do PPP projektů (Public Private Partnership) při výstavbě vysokorychlostních železnic nebo dálnic v Česku.
Stát chce letos začít s výstavbou další části Pražského okruhu od dálnice D1 do Běchovic.
Léto, čas dovolených a nacpaných dálnic. Ty přitom letos procházejí jednou z největších proměn za desítky let, když podle zákona nově můžeme jezdit až 150 kilometrů v hodině. Tato revoluce ale nese několik šrámů, předně že to půjde jen někde a je vůbec otázka, jestli se to někdy povede zrealizovat.
Cesta autem do Bulharska je pro řidiče náročná, ale cestovatelům poskytuje maximální svobodu a flexibilitu. Další výhodou je možnost poznání dalších zemí. Nevýhodou však je fakt, že cesta balkánskými silnicemi může být velice dobrodružná a dlouhá. Letadlem jste v Burgasu pohodlně za dvě hodiny, autem nejdříve za šestnáct.
Jakou formou chce stát financovat dokončení dálniční sítě? Zda přes klasické veřejné zakázky, kterými teď jede salámovou metodou po jednotlivých úsecích pár kilometrů, anebo formou PPP (partnerství veřejného a soukromého sektoru) na větší celky a dlouhodobé provozování. To je teď velmi živá otázka pro Ministerstvo dopravy a ŘSD pro dostavbu posledních velkých úseků dálnice D35, nepochybně velké priority pro dokončení spojení na Olomouc a tím odlehčení přetížené D1. Stát aktuálně testuje po dlouhé době první PPP projekt dálnice D4, na kterém uvidí výhody a nevýhody.
Není třeba házet flintu do žita, dostavba D11 k Polsku se může do příštího roku stihnou. Tedy - pokud je vůle. Ředitelství silnic a dálnic má nyní tři možnosti.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o vítězi tendru na výstavbu dálnice D11 v úseku z Trutnova na státní hranice s Polskem. Vítězem byla polská stavební firma Budimex, která ale podle ÚOHS nesplnila podmínku technické kvalifikace.
Ceny dálničních známek se v ČR mění po 12 letech. Od prvního března cena ročního kupónu zdražuje o více než polovinu, z 1500 korun na 2300 korun.
Devatenáct členských států Evropské unie v čele s Belgií spolu s nečlenským Norskem usiluje o dobrovolný, nebo vynucený návrat afghánských přistěhovalců, kteří nesplňují podmínky pro pobyt, případně čelí trestnímu stíhání. Vyplývá to z dopisu evropskému komisaři 👨 Magnusi Brunnerovi, na který upozornil server Euractiv. Mezi podepsanými zástupci dvaceti vlád je také český ministr vnitra Vít Rakušan.
Mezinárodní ratingová agentura S&P 📉 snížila hodnocení úvěrové spolehlivosti Francie ze stupně AA- na A+. Informoval o tom server listu Financial Times. Agentura očekává, že dluh Francie v nadcházejících letech vzroste více, než se původně předpokládalo. To zvyšuje tlak na premiéra Sébastiena Lecornua. Již před měsícem úvěrový rating z AA- na A+ snížila také agentura Fitch.