Axa se svezla na boomu investic do alternativních nemovitostí. Koupila pozemek s filmovým studiem ve Francii
Společnost Axa Investment Managers, která je realitní divizí francouzské pojišťovny Axa, koupila od developerské společnosti Nexity pozemek nedaleko Paříže, na kterém se nachází jedno z největších filmových studií ve Francii. Je to první transakce firmy v rychle rostoucím odvětví filmové a seriálové produkce.
Pozemek o rozloze 12 hektarů se nachází Bry-sur-Marne a Villiers-sur-Marne východně od Paříže. Cena nebyla zveřejněna. Podle listu Financial Times ale hodnota transakce činí 150 milionů eur, v přepočtu 3,5 miliardy korun. Ve filmových ateliérech Bry-sur-Marne se natáčely mimo jiné film režisérky Sofie Coppolové z roku 2006 Marie Antoinette, jedna série Hunger Games a letošní film Asterix a Obelix: Říše středu.
„Byla to vzácná příležitost získat jedno z největších studií ve Francii, blízko centra Paříže, s kvalitní infrastrukturou a potenciálem rozšířit areál tak, aby vyhovoval rychle rostoucí poptávce,” uvedl manažer Axa IM John O'Driscoll. Firma tam plánuje uskutečnit významný rozvojový program, který umožní více než zdvojnásobit produkční kapacitu.
Mezi investory rostou pochybnosti ohledně zdraví evropského trhu s komerčními realitami, někteří mají obavy z jeho prudkého propadu po nedávných problémech v bankovním sektoru. Vyšší náklady na půjčky nyní tlačí dolů ceny realit, které v uplynulých letech těžily z nízkých úrokových sazeb, píše CNBC.
Propadne se evropský trh s komerčními nemovitostmi? Obavy rostou
Reality
Ateliéry poblíž velkých měst jsou v kurzu
Filmová studia se stala oblíbenou investicí pro realitní investory, kteří hledají příležitosti k růstu mimo tradiční sektor, jako jsou kanceláře, maloobchodní prostory nebo průmyslové areály. Zejména administrativní komplexy a obchodní centra postihl sílící trend práce z domova a nákupů přes internet, který nastartovala pandemie nemoci covid-19.
Poptávku po prostorech pro filmová studia podle investorů podpořil růst streamovacích služeb, jako je například Netflix. Tyto prostory se rychle staly nedostatkovým zbožím, zejména pokud se nacházejí v blízkosti velkých měst. Nicméně investice přichází také v době, kdy se očekává, že streamovací společnosti a další tvůrci obsahu výrazně sníží tvorbu původních televizních pořadů, protože se v době hospodářského útlumu snaží snížit náklady.
Vše o dění na trhu s nemovitostmi sledujte v Realitním Clubu
Netflixu v prvním čtvrtletí přibylo 1,75 milionu předplatitelů, méně než se čekalo. Americká streamovací služba to uvedla v úterý po skončení obchodování na amerických burzách. Akcie společnosti po zveřejnění hospodářských výsledků oslabily o více než devět procent, posléze ale znovu oživily.
Netflix sbírá nové předplatitele jen pomalu. Růst táhnou hlavně Asiaté
Zprávy z firem
Americká mediální a filmová společnost Walt Disney zruší 7000 pracovních míst na celém světě ve snaze ušetřit 5,5 miliardy dolarů (122 miliard korun) a přivést k zisku svoji streamovací divizi. Ve středu o tom informoval šéf firmy Bob Iger.
Konec legrace. Walt Disney zruší tisíce pracovních míst, firma chystá obří změny
Zprávy z firem
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.