Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Paříž si došlápne na řidiče SUV. Bude od nich vybírat vyšší parkovací poplatky kvůli znečištění

Paříž bude od řidičů SUV vybírat vyšší parkovací poplatky kvůli znečištění
Profimedia
 ČTK

Pařížská radnice zavede vyšší parkovací poplatky pro řidiče sportovně užitkových vozů (SUV), v ceně zohlední velikost a hmotnost vozidla i jeho motoru. Opatření má snížit znečištění ve francouzském hlavním městě, uvedl list The Guardian. Očekává se, že zvýšeným poplatkům, které vstoupí v platnost 1. ledna 2024, se vyhnou elektromobily a lidé s velkými rodinami, které se bez většího vozu neobejdou.

Reklama

Pařížští radní opatření jednomyslně schválili minulý měsíc. „Chtěli bychom, aby Paříž změnila ceny placeného parkování tak, aby byly vzestupné podle hmotnosti a velikosti vozidel," uvedl radní Frédéric Badina-Serpette ze strany Evropa Ekologie - Zelení (EELV), která zvýšení poplatků navrhla. Cílem je „zaměřit se na absurditu: automobilovou obezitu ... neúprosný růst hmotnosti a velikosti vozidel pohybujících se v našich městech, a zejména v Paříži," dodal.

Podle úřadů se počet SUV v metropoli za poslední čtyři roky zvýšil o 60 procent a nyní tvoří 15 procent z 1,15 milionu osobních vozidel, která každý večer v Paříži parkují. Radnice doufá, že zvýšení poplatků tento nárůst zbrzdí a podpoří vlastnictví menších vozů.

easyJet

Britské nízkonákladové aerolinky ruší 1700 letních spojů. Bojí se chaosu v letovém provozu

Britská letecká společnost easyJet zrušila zhruba dvě procenta svého letního letového řádu. Opatření se týká 1700 letů a ovlivní plány přibližně 180 000 cestujících. Firma krok zdůvodnila obavami z problémů souvisejících s řízením letového provozu v Evropě.

Přečíst článek

„Majitelé SUV mohou od 1. ledna očekávat, že budou za parkování ve francouzském hlavním městě platit vyšší poplatky," uvedla v prohlášení radnice bez dalších podrobností.

SUV se do městského prostředí nehodí, uvedl David Belliard, který působí jako náměstek pařížské starostky zodpovědný za politiku veřejného prostoru a mobility. „Nejsou zde žádné polní cesty, žádné horské silnice. SUV jsou v Paříži naprosto zbytečná. Ba co hůř - jsou nebezpečná, těžkopádná a na jejich výrobu se spotřebuje příliš mnoho zdrojů," řekl Belliard.

Mluvčí sdružení na ochranu řidičů s názvem „40 millions d'Automobilistes" však tvrdí, že počet SUV vozů vzrostl, protože si je kupují početnější rodiny, aby jimi nahradily své osobní vozy.

Deutsche Bahn

Rychlotratě by do roku 2050 mohly propojit dvě třetiny Evropanů, odhaduje studie Deutsche Bahn

Do roku 2050 by mohly mít dvě třetiny Evropanů přístup k vysokorychlostní železnici, která by propojila všechny evropské metropolitní regiony a velká města. V čerstvé studii o rozvoji evropských rychlotratí to uvádí německé dráhy Deutsche Bahn (DB).

Přečíst článek

„Jsou to rodinná vozidla, používaná k cestám na víkendy nebo na dovolenou. Podbízíme se nepatrné menšině velmi městského obyvatelstva, která se rozhodla udělat z SUV symbol boje proti znečištění," řekl Pierre Chasseray listu Le Parisien.

V Lyonu úřady rovněž oznámily, že od příštího roku budou poplatky za parkování vyšší v závislosti na hmotnosti vozidla. Očekává se, že podobný systém zavede i Grenoble.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme