Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi nakupují více aut. Jejich prodej meziročně stoupl o 16,8 procenta, kralují SUV

Prodej nových osobních aut v Česku za pololetí stoupl o 16,8 procenta
iStock
 ČTK

Prodej nových osobních aut v Česku v letošním prvním pololetí meziročně stoupl o 16,8 procenta na 115 548 vozů. Pokračuje nárůst podílu automobilů s alternativním pohonem, v pololetí činil 21,3 procenta. Téměř 45 procent nově registrovaných osobních aut byly sportovní užitkové vozy (SUV).

Reklama

Meziročně vzrostly také registrace lehkých užitkových vozů, nákladních aut a motocyklů, u autobusů klesly, ukazují nově aktualizované statistiky představil Svaz dovozců automobilů (SDA). U nových osobních aut se projevilo zlepšení dodávek, uvedl svaz dovozců. Každé čtvrté prodané vozidlo podle něj nadále připadá na soukromé osoby. Dovoz ojetých osobních automobilů se meziročně snížil o 8,9 procenta na na 81 369 vozů, téměř čtvrtinu tvořily vozy starší 15 let.

Největší podíl mezi novými osobními vozy si drží značka Škoda se 41 099 auty, což představuje zhruba 36 procent. Následuje Hyundai s devíti procenty, Volkswagen s osmi procenty, Toyota se sedmi procenty, Kia s pěti procenty a Mercedes-Benz se čtyřmi procenty. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia (11 673 vozů), Škoda Fabia (5630) a Škoda Kamiq (4949 aut).

Továrna SIAC MOTOR

Čínská automobilka SAIC Motor má v plánu postavit továrnu v Evropě

Největší čínská automobilka SAIC Motor má v plánu postavit svou továrnu v Evropě. Vyrábět se v ní mají pouze automobily na elektrický pohon, píše server BBC News. Čínský koncern vlastní anglickou značku MG, výroba těchto vozů v Británii však skončila v roce 2016. Čínská automobilka tvrdí, že v loňském roce prodala v Evropě přes 100 tisíc vozů.

Přečíst článek

Po SUV jsou z hlediska obchodních tříd na druhém místě vozy nižší střední třídy s podílem téměř 16 procent, střední třídy s 12,5 procenta a malé vozy s téměř 11 procenty. Auta na benzin měla na prodejích skoro dvoutřetinový podíl, naftových bylo 26 procent a elektromobilů zhruba 2,6 procenta. Jejich registrace nicméně meziročně vzrostly o 56 procent na téměř 3000 aut s čistě elektrickým pohonem. Vozů s hybridně-elektrickým pohonem přibylo proti loňskému prvnímu pololetí o 37 procent na 19 436.

Prodej nových lehkých užitkových vozů se meziročně zvýšil o 21,3 procenta na 10 726 aut. První je značka Renault s 1768 registrovanými vozy, následují Volkswagen a Opel.

Náklaďákům vévodí Mercedes-Benz

U nových nákladních aut se prodej zvýšil o 17 procent na 5250 vozů. V pololetí vedla značka Mercedes-Benz s 993 novými registracemi, následují Volvo, DAF, MAN, Scania a Iveco.

Odbyt autobusů proti loňsku klesl o 65,5 procenta na 306 vozidel. Nejvíce se prodalo autobusů značky Setra, tvořily víc než třetinu celkového počtu. Další v pořadí byly Iveco Bus, SOR a Mercedes-Benz.

Registrace nových motocyklů vzrostly o necelá dvě procenta na 15 459 strojů. Nejprodávanější byla Honda se 4140 registracemi, následují CF Moto, Yamaha, BMW a KTM.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme