Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Vzdor hlavní sezoně klesl v Číně prodej aut o pětinu, dařilo se Tesle

Tesla prodala v září 56 006 vozů vyrobených v Číně, nejvíce od zahájení výroby v Šanghaji zhruba před dvěma lety a o 27 procent více než v srpnu.
Pixabay
 ČTK

Prodej nových aut v Číně v září meziročně klesl o 19,6 procenta na 2,07 milionu vozů. Největší světový trh s automobily tak zaznamenal pátý měsíc poklesu po sobě, uvedl čínský svaz výrobců automobilů (CAAM). Výrobu narušuje dlouhodobý celosvětový nedostatek čipů a domácí krize v dodávkách energie. Prodal se ale opět více než dvojnásobek aut s alternativním pohonem, v Číně souhrnně označovaných jako NEV (New Energy Vehicles).

K poklesu prodeje přispěly výpadky energie, částečně způsobené nedostatkem uhlí, a dlouhodobý celosvětový nedostatek čipů, který přinutil mnoho velkých automobilek výrobu omezit, nebo zastavit, uvedl analytik CAAM Čchen Š'-chua.

Dodal, že nedostatek dodávek čipů se v Číně minulý měsíc zmírnil. Čínský svaz výrobců automobilů nyní podle něj očekává, že se odbyt v posledních třech měsících letošního roku dál zlepší, i když omezení budou přetrvávat.

Evergrande

Globální krize je blízko. Evergrande opět nezaplatila zahraničním držitelům bondů

Zadlužená čínská realitní společnost Evergrande nezaplatila úroky z dluhopisů v objemu 148 milionů dolarů (asi 3,2 miliardy korun). Za poslední tři týdny je to už potřetí, co firma zmeškala platbu úroků. Na trzích tak sílí obavy, že její potíže se rozšíří i na další firmy v odvětví realit a pak na další sektory, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Elektrických vozidel poháněných bateriemi, plug-in hybridů a vozidel na vodíkové palivové články se v září v Číně prodalo zhruba 357 tisíc. Meziročně se tak jejich počet podobně jako v předchozích měsících zvýšil o více než 100 procent. CAAM předpokládá, že prodej aut NEV letos pravděpodobně dosáhne tří milionů proti 1,4 milionu v loňském roce.

Tesla hlásí výrazný růst

Společnost Tesla, která v Šanghaji vyrábí sedan Model 3 a sportovně-užitkový vůz (SUV) Model Y, prodala v září 56 006 vozů vyrobených v Číně. To je nejvíce od zahájení výroby v Šanghaji zhruba před dvěma lety a o 27 procent více než v srpnu.

Čínští výrobci elektromobilů Nio a Xpeng dodali v září každý více než 10 tisíc aut. Volkswagen uvedl, že v září prodal v Číně 10 126 elektromobilů řady ID.

Září a říjnu se v tomto odvětví v Číně říká „zlaté září” a „stříbrný říjen”. Tyto dva měsíce jsou totiž považovány za hlavní sezonu prodeje aut, kdy zákazníci po létě zpravidla nakupují.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofa Tomáše Sedláčka. 

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Lukáš Kovanda: Krvavá lázeň akcií Volkswagenu. Jsou níž než za covidu či během aféry Dieselgate

Přečíst článek
Doporučujeme