Reklama

Vyšší sazby ČNB přihrály bankám miliardové zisky. Čtveřice největších vydělala za čtvrtletí 15 miliard

Česká spořitelna
Dušan Kütner / Newstream
 ČTK

Čtveřice největších bank v Česku v letošním 1. čtvrtletí vydělala 15 miliard korun, což je proti stejnému období loni nárůst o sedm miliard korun. Vyplývá to z výsledků bank. Hlavním faktorem nárůstu jsou vyšší výnosy úložek u České národní banky a nižší náklady na riziko.

Reklama

„Během prvního kvartálu bankám ve větší míře pomáhají vyšší reinvestiční výnosy z úložek u ČNB. Proti prvnímu čtvrtletí loňského roku bankám taky pomáhají nižší náklady na riziko. Naopak k mírnému nárůstu došlo na úrovni provozních nákladů, což odráží inflační prostředí,“ řekl analytik Cyrrusu Tomáš Pfeiler.

Komerční bance stoupl v prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o 75,9 procenta na 3,5 miliardy korun, České spořitelně o 84,3 procenta na pět miliard korun, ČSOB o 68 procent na 4,6 miliardy korun a UniCredit Bank v ČR a na Slovensku o 119 procent na 1,9 miliardy korun.

„Hlavní vliv na ziskovost naší bankopojišťovací skupiny měl v prvním čtvrtletí především růst čistého úrokového výnosu a výborná kvalita úvěrů,“ komentoval výsledky generální ředitel ČSOB Aleš Blažek. Za růstem spořitelny je podle jejího vyjádření vyšší provozní výsledek odrážející zotavení po pandemii covidu-19. Také podle Komerční banky meziroční srovnání ovlivnila nízká základna z loňského roku, kdy byl první kvartál poznamenán významným omezením pohybu obyvatel a podnikatelských aktivit v důsledku protiepidemických opatření.

ČNB opět intervenuje proti oslabování koruny

ČNB opět intervenuje proti oslabování koruny

Česká národní banka (ČNB) reaguje na výrazné oslabení koruny měnovými intervencemi. Podle ČNB je cílem nepřipustit dlouhodobější oslabení kurzu koruny v situaci vysoké inflace. Banka zároveň po dobu intervencí pozastavila program odprodeje části výnosů z devizových rezerv.

Přečíst článek

Ondřej Valvoda - šéf Capgemini Česká republika

Ondřej Valvoda: České banky se digitalizují obstojně. O jedné se dokonce učí na Harvardu

Banky po celém světě čelí nečekanému problému. Zejména mladým klientům se zdá, že využívání bankovních služeb nepřináší dostatek emocí. Proto využívají stále více služeb mladých fintechových společností a do banky si jdou jen pro hypotéku. S bankami zkrátka není sranda a hrozí jim výrazný odliv klientů. Uvědomují si to klienti i zástupci bank po celém světě, a finanční domy se tak snaží přiučit u mladých fintechů, zjistil letošní report globální poradenské společnosti Capgemini o bankovním sektoru. „Jeden z nejtěžších úkolů při transformaci na digitální éru je zbořit vnitřní bariéry, struktury a začít vytvářet produkt společně s ajťáky,“ říká šéf poradenské společnosti Capgemini Česká republika Ondřej Valvoda.

Přečíst článek

Reklama

Související

Byty, ilustrační foto

A je to tady. Úrok průměrné hypotéky pokořil hranici 5 procent a dál poroste kvůli ČNB

Přečíst článek
vysoké účty

Hypoteční sazby ještě nikdy nerostly rychleji, trh s úvěry na bydlení už se ochlazuje

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme