Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V týdnu slevových akcí Black Friday Češi utratili na internetu sedm miliard

V týdnu slevových akcí Black Friday Češi utratili na internetu sedm miliard
iStock
 ČTK

Ve výprodejích k černému pátku (Black Friday) Češi minulý týden na internetu utratili podobně jako loni, tedy více než sedm miliard korun. Největší poptávku e-shopy zaznamenaly po elektronice, hračkách, oblečení nebo kosmetice, uvedl to výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. Chuť Čechů nakupovat podle něj po posledních třech čtvrtletích roste.

Reklama

Obrat internetových obchodů v Česku meziročně klesá od začátku letošního roku. V prvním čtvrtletí byl nižší o 13 procent, ve druhém o osm procent a ve třetím čtvrtletí obrat e-shopům klesl proti loňsku o 11 procent, informoval již dříve internetový srovnávač Heureka.cz.

„Pokud se týká kategorií, zde platí podle předpokladů tradiční obliba. Co do obratů je to elektronika včetně mobilních telefonů. Pokud se týká počtu nákupů, tak nejvíce zákazníci objednávali hračky, módu a parfémy plus kosmetiku,“ uvedl k Black Friday Vetyška.

Průměrná reálná sleva ve výprodejích Black Friday se letos pohybuje kolem 20 procent. Loni to bylo 15 až 30 procent, vyplynulo z analýzy Hlídače shopů. Nová pravidla uvádění slev, která platí od začátku roku, podle ní dodržuje většina sledovaných internetových obchodů.

Black Friday

Pět věcí, které si ohlídat při nákupech online

Black Friday, tedy velké nakupovací šílenství je na spadnutí, odehraje se už tento týden. Z výkladních skříní kamenných obchodů i z e-mailových schránek na nás vyskakují slevy. I malí obchodníci, kteří celý rok klimbají, se zrovna kvůli této akci probudili. Pokud chcete nakupovat bezpečně online, je třeba ohlídat pět základních věcí - vaše zařízení, používané aplikace, vyhlédnutý e-shop, platbu a doručování. Tady jsme to pro vás s odborníky shrnuli.

Přečíst článek

Reklama

Novela zákona o ochraně spotřebitele obchodníkům ukládá povinnost odvozovat výši slevy od nejnižší ceny, za jakou zboží prodávali 30 dnů před zlevněním. Pokud měli produkt v nabídce méně než 30 dnů, musí uvést nejnižší cenu za toto období. Obchodníci mají také povinnost na výrobku informovat o jeho původní ceně.

Tradice výprodejové akce Black Friday pochází z USA. Oficiálním termínem byl letos pátek 24. listopadu. Část obchodníků ale slevovou akci zahájila již minulé pondělí a ukončila o víkendu či se ji rozhodli nabízet po celý listopad.

Mobilní platby - ilustrační foto

Podvádět s DPH bude složitější. Přeshraniční platby za online nákupy se zřejmě budou evidovat

Poskytovatelé platebních služeb asi budou muset od příštího roku poskytovat finanční správě informace o platbách za přeshraniční internetové nákupy. Předpokládá to vládní novela zákona o dani z přidané hodnoty (DPH), kterou v úterý v úvodním kole podpořila sněmovna.

Přečíst článek

Obchodníci budou mít letos o čtyři procenta vyšší předvánoční tržby

Češi se chystají utrácet. Vyšší předvánoční tržby očekávají prodejci oblečení i restaurace

Čeští obchodníci budou mít podle odhadu Mastercardu letos vyšší předvánoční tržby než v loňském roce. Češi totiž hodlají utratit od začátku listopadu do Štědrého dne o čtyři procenta meziročně více peněz, uvádí studie společnosti Mastercard SpendingPulse, která pravidelně sleduje prodeje v kamenných obchodech i online a zahrnuje všechny formy plateb včetně hotovosti.

Přečíst článek

Online nakupování dostane nová pravidla

Už žádné falešné slevy ani eshopy jako bezplatné půjčovny. Online nákupy se změní. Již brzy

Od prvního týdne nového roku platí novinky pro spotřebitele i pro e-shopy. Někteří internetoví obchodníci se jimi řídí už nyní. Od 6. ledna 2023 budou platit pro všechny, i pro ty, kteří prodávají digitální obsah. Přinášíme stručný přehled, co vše se změní. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů

Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme