Češi se chystají utrácet. Vyšší předvánoční tržby očekávají prodejci oblečení i restaurace
Čeští obchodníci budou mít podle odhadu Mastercardu letos vyšší předvánoční tržby než v loňském roce. Češi totiž hodlají utratit od začátku listopadu do Štědrého dne o čtyři procenta meziročně více peněz, uvádí studie společnosti Mastercard SpendingPulse, která pravidelně sleduje prodeje v kamenných obchodech i online a zahrnuje všechny formy plateb včetně hotovosti.
Z nákupního oživení by měly těžit zejména restaurace, kde Mastercard předpokládá nárůst tržeb o 10,8 procenta. Vedle gastronomie očekává meziroční nárůst tržeb také u obchodů s oděvy o 3,9 procenta, elektronikou o 0,7 procenta a potravinami o 0,5 procenta. Naproti tomu prodejci šperků by se pole studie měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 procenta.
„Naše poslední studie SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí. Dobrou zprávou pro firmy a podnikatele ale je, že stále existuje touha utrácet, a to především za vánoční dárky a v restauracích,“ uvedl ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko Martin Dolejš.
Poslanci chtějí v návrhu státního rozpočtu na příští rok přesunout téměř 209 miliard korun. Ve druhém čtení rozpočtu přednesli 104 pozměňovacích návrhů. Většina z nich pochází od opozičních poslanců, 14 návrhů přednesli koaliční poslanci. Stěhování peněz. Poslanci chtějí v rozpočtu na příští rok přesunout 209 miliard
Money
Studie Mastercard SpendingPulse se zaměřuje na nákupní chování v období od 1. listopadu do 24. prosince. Vyhodnocuje tržby v kamenných i on-line obchodech u všech typů plateb včetně hotovosti a šeků.
Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb.
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.