Češi se chystají utrácet. Vyšší předvánoční tržby očekávají prodejci oblečení i restaurace
Čeští obchodníci budou mít podle odhadu Mastercardu letos vyšší předvánoční tržby než v loňském roce. Češi totiž hodlají utratit od začátku listopadu do Štědrého dne o čtyři procenta meziročně více peněz, uvádí studie společnosti Mastercard SpendingPulse, která pravidelně sleduje prodeje v kamenných obchodech i online a zahrnuje všechny formy plateb včetně hotovosti.
Z nákupního oživení by měly těžit zejména restaurace, kde Mastercard předpokládá nárůst tržeb o 10,8 procenta. Vedle gastronomie očekává meziroční nárůst tržeb také u obchodů s oděvy o 3,9 procenta, elektronikou o 0,7 procenta a potravinami o 0,5 procenta. Naproti tomu prodejci šperků by se pole studie měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 procenta.
„Naše poslední studie SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí. Dobrou zprávou pro firmy a podnikatele ale je, že stále existuje touha utrácet, a to především za vánoční dárky a v restauracích,“ uvedl ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko Martin Dolejš.
Poslanci chtějí v návrhu státního rozpočtu na příští rok přesunout téměř 209 miliard korun. Ve druhém čtení rozpočtu přednesli 104 pozměňovacích návrhů. Většina z nich pochází od opozičních poslanců, 14 návrhů přednesli koaliční poslanci.
Stěhování peněz. Poslanci chtějí v rozpočtu na příští rok přesunout 209 miliard
Money
Studie Mastercard SpendingPulse se zaměřuje na nákupní chování v období od 1. listopadu do 24. prosince. Vyhodnocuje tržby v kamenných i on-line obchodech u všech typů plateb včetně hotovosti a šeků.
Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.