V Singapuru jezdí autem pouze skuteční boháči. Jen povolení vlastnit jej stojí miliony
V Singapuru je i střední třída nucena jezdit hromadnou dopravou. Běžný Singapuřan si jednoduše auto dovolit nemůže. Jen za povolení jej vlastnit by musel zaplatit miliony plus pořizovací cenu vozu samozřejmě.
Pořízení automobilu v Singapuru se výrazně prodraží, cena desetiletého povolení pro vlastnění velkého rodinného vozu se nyní vyšplhala na nové rekordní maximum 146.002 singapurských dolarů (zhruba 2,5 milionu korun), píše server BBC. Náklady na pořízení auta v Singapuru jsou tak podle BBC nejvyšší na světě.
Například vůz Toyota Camry Hybrid v Singapuru včetně nákladů na desetileté povolení přijde na zhruba 250 tisíc singapurských dolarů (přes čtyři miliony korun), což je přibližně šestinásobek ve srovnání se Spojenými státy, píše BBC.
Státní regulace proti dopravním zácpám
Systém desetiletých povolení pro vlastnění automobilů a motocyklů zavedl asijský městský ostrovní stát v roce 1990 jako opatření proti dopravním zácpám. Povolení, jejichž cena se liší podle typu motorového vozidla, se prodávají v aukcích, které se konají jednou za dva týdny. Počet nabízených povolení stanovuje vláda.
Ačkoli je Singapur relativně malý, patří mezi země s největším počtem milionářů na světě. Běžný obyvatel Singapuru s průměrným platem kolem 70 tisíc singapurských dolarů ročně si však může automobil jen těžko dovolit. Vláda se snaží obyvatel motivovat k používání singapurské veřejné dopravy, která je označována ze jednu z nejlepších na světě, píše BBC.
Singapur se poprvé vyšplhal na vrchol žebříčku nejdražšího města na světě pro život dolarových milionářů. Žebříček na základě průzkumu sestavila společnost Julius Baer Group a mimo jiné z něj vyplývá, že asijská a americká města jsou stále dražší, zatímco evropské metropole se v pořadí posunují níže a níže, uvedla agentura Bloomberg.
Bez peněz do Singapuru nelez. Poprvé ovládl žebříček nejdražších měst ve světě pro milionáře
Enjoy
Ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost schválili novou emisní normu Euro 7. Na sociální síti X to oznámil český ministr dopravy Martin Kupka, který vyjednaný kompromis označil za velký úspěch.
Nenáviděná emisní norma Euro 7 dostala v EU zelenou. Ale je mírnější
Politika
Matador české politiky a současný europoslanec za ODS Alexandr Vondra jde znovu do boje o křeslo v evropském parlamentu, volby se konají v červnu, strany nyní ladí složení kandidátek či koalice. Bývalý disident, poradce Václava Havla, velvyslanec, ministr či senátor je známý svými ostrými postoji vůči ruské agresi, klimatickému šílenství či Fransi Timmermansovi. „Znám ho pětadvacet let, tykáme si, ale jeho odchod jsem uvítal,“ říká Vondra o muži, kterému vyčítá příliš radikální prosazování evropské klimatické doktríny. Ta podle něj ohrožuje evropskou konkurenceschopnost i peněženky lidí. Příští evropské volby nebudou podle Vondry referendem o české vládě. Naopak, prý mohou přinést Česku silnější pozici v Evropské komisi i celé evropské struktuře. A tím i větší kontrolu nad tvorbou norem, které jsou pro život v Česku klíčové.
Alexandr Vondra: Kašlu na uhlíkovou stopu, české zájmy létám hájit do Bruselu letadlem
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.