Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tržby ve službách rostly napříč odvětvími, nejvíc ve službách napojených na turistiku

Tržby ve službách rostly napříč odvětvími, nejvíc ve službách napojených na turistiku
ČTK

Tržby ve službách v letošním druhém čtvrtletí meziročně stouply o 12,1 procenta, rostly tak pátý kvartál za sebou. Dařilo se většině odvětvím, nejvíce ale službám souvisejícím s turistikou. Mezičtvrtletně byly tržby ve službách po očištění o sezonní vlivy vyšší o 2,4 procenta. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Reklama

Například tržby cestovních agentur, kanceláří a jiných rezervačních činností na jaře podle vedoucího oddělení datové podpory statistiky obchodu, služeb a životního prostředí ČSÚ Tomáše Haráka meziročně stouply o 217,1 procenta. Následovalo je ubytování s růstem tržeb o 146,5 procenta a letecká doprava s nárůstem o 135,6 procenta. „Naopak největší pokles vykázaly činnosti související se zaměstnáním, a to o 13,7 procenta,“ doplnil Harák.

Rhodos

REPORTÁŽ: Jel jsem do Řecka a stejnou chybu už neudělám

„Super jídlo a pohostinní lidé,“ vyskočí na mě, když otevřu nějakého turistického průvodce o jakémkoliv řeckém ostrově. Dovolím si nesouhlasit. Strávil jsem týden projížděním řeckého ostrova Rhodos ve snaze nalézt nějaké pohostinné lidi. Viděl jsem vše od velmi chladné obsluhy, přes naprosto apatickou (nejčastěji) až po tu agresivní, když se vám něco nelíbí.

Přečíst článek

Podle statistiků ale meziroční nárůst tržeb zaznamela všechna hlavní odvětví služeb, přičemž největší růst, o více než polovinu, byl v ubytování, stravování a pohostinství. V administrativních a podpůrných činnostech, kam spadají i cestovní agentury a kanceláře, byly tržby proti loňskému druhému čtvrtletí vyšší o pětinu.

Tržby v odvětví dopravy a skladování proti loňskému jaru narostly o 15,8 procenta. V růstu pokračovaly u letecké dopravy, která se od jara 2020 potýkala s následky proticovidových opatření. Tržby v letecké dopravě podle statistiků začaly růst loni na jaře a v letošním druhém čtvrtletí se meziročně zvýšily o 135,6 procenta. O 76,3 procenta měla vyšší tržby i vodní doprava a o pětinu skladovací služby. Naopak o 6,5 procenta méně utržily poštovní a kurýrní služby.

Reklama

Je ještě zábavnější než před pandemií, chválí Prahu The New York Times

Je ještě zábavnější než před pandemií, chválí Prahu The New York Times

Po dvouletých proticovidových omezeních a rapidním úbytku turistů se Praha změnila. Otevřela se více místním, zejména mladým lidem. Řada památek se dočkala opravy a otevřely se nové galerie v čele s Kunsthalle. Díky novým projektům, které byly spuštěny v letech 2020 a 2021, je město ještě zábavnější než dříve, vysekl poklonu českému hlavnímu městu prestižní deník The New York Times. A jaké jsou jeho tipy na nejzajímavější místa?

Přečíst článek

V profesních, vědeckých a technických činnostech tržby meziročně stouply o zhruba sedm procent. V tomto odvětví největší nárůst tržeb podle statistiků vykázaly služby spojené s vědeckými, technickými, architektonickými a inženýrskými činnostmi, zatímco reklamním agenturám a průzkumu trhu klesly.

V informačních a komunikačních činnostech se tržby meziročně zvýšily o 2,5 procenta. Stejný nárůst byl i v oblasti nemovitostí.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

turisté v Praze

Tržby ve službách rostou. Dařilo se cestovkám, pohoršili si filmaři a hudebníci

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme