Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čína zásobuje Rusko automobily, letos jde zatím o její největší vývozní trh

Výroba automobilů v závodě společnosti Chery v Číně
Zhou Mu / Xinhua News / Profimedia
Jiří Frydlewicz
fry

Čínští výrobci automobilů za prvních pět měsíců letošního roku vyvezli nejvíce vozů do Ruska. Využili faktu, že se globální automobilky ze země stáhly kvůli probíhajícímu konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou.

Agentura Bloomberg uvádí, že Čína do Ruska od ledna do května dodala zhruba 278 tisíc vozidel. Země, která je v současné době ve válečném konfliktu s Ukrajinou, na prvním místě vystřídala Mexiko (kam Čína letos dodala 159 tisíc vozů), které bylo loni v rámci čínského exportu vozidel na prvním místě.

V desítce největších exportních trhů se po Rusku a Mexiku umístila Belgie (120 tisíc vozů), Austrálie (101 tisíc vozů), Velká Británie (90 tisíc vozů), Saúdská Arábie (87 tisíc vozů), Thajsko (69 tisíc vozů), Spojené arabské emiráty (60 tisíc vozů), Španělsko (58 tisíc vozů) a Filipíny (58 tisíc vozů), vyplývá to ze statistik čínského svazu automobilek CAAM.

Elektromobil X7 od čínské automobilky Xpeng

Čínský svaz automobilek odvolal závazek šestnácti společností, které se chtěly vyhnout abnormální cenotvorbě

Čínský svaz výrobců automobilů CAAM kvůli antimonopolnímu zákonu odvolal čtvrteční příslib 16 automobilek, že se vyhnou "abnormálnímu stanovování cen".

Přečíst článek

V Rusku vládnou Geely, či Chery

Analytická společnost Autostat uvedla, že šest z deseti nejprodávanějších značek na ruském trhu jsou čínské automobilky jako Chery, Geely, nebo GWM. Mezi oblíbené modely patří především vozy z kategorie SUV, konkrétně modely Chery Tiggo 7 Pro, či Geely Coolray. Celkově se prodej nových aut v Rusku za červen zvýšil meziročně o 151,8 procenta na 82 407 vozů. Za šest měsíců roku se v zemi prodalo 401 600 nových aut.

Díra na trhu pro čínské automobilky vznikla s postupným odcházením společností a automobilek jako například Toyoty, Volkswagenu, či Renaultu z ruského trhu kvůli konfliktu na Ukrajině. 

Ta čínské automobilky zařadila na seznam „sponzorů války“ zahrnující více než dvě desítky společností, které pokračují v podnikání v Rusku. Agentura Bloomberg zároveň doplnila, že ty zároveň pokračují ve spolupráci s mezinárodními výrobci automobilů, kteří z Ruska odešli. Například společnost Geely a ovládá švédské automobilky Volvo a Polestar.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme