Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čína zásobuje Rusko automobily, letos jde zatím o její největší vývozní trh

Výroba automobilů v závodě společnosti Chery v Číně
Zhou Mu / Xinhua News / Profimedia
Jiří Frydlewicz
fry

Čínští výrobci automobilů za prvních pět měsíců letošního roku vyvezli nejvíce vozů do Ruska. Využili faktu, že se globální automobilky ze země stáhly kvůli probíhajícímu konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou.

Agentura Bloomberg uvádí, že Čína do Ruska od ledna do května dodala zhruba 278 tisíc vozidel. Země, která je v současné době ve válečném konfliktu s Ukrajinou, na prvním místě vystřídala Mexiko (kam Čína letos dodala 159 tisíc vozů), které bylo loni v rámci čínského exportu vozidel na prvním místě.

V desítce největších exportních trhů se po Rusku a Mexiku umístila Belgie (120 tisíc vozů), Austrálie (101 tisíc vozů), Velká Británie (90 tisíc vozů), Saúdská Arábie (87 tisíc vozů), Thajsko (69 tisíc vozů), Spojené arabské emiráty (60 tisíc vozů), Španělsko (58 tisíc vozů) a Filipíny (58 tisíc vozů), vyplývá to ze statistik čínského svazu automobilek CAAM.

Elektromobil X7 od čínské automobilky Xpeng

Čínský svaz automobilek odvolal závazek šestnácti společností, které se chtěly vyhnout abnormální cenotvorbě

Čínský svaz výrobců automobilů CAAM kvůli antimonopolnímu zákonu odvolal čtvrteční příslib 16 automobilek, že se vyhnou "abnormálnímu stanovování cen".

Přečíst článek

V Rusku vládnou Geely, či Chery

Analytická společnost Autostat uvedla, že šest z deseti nejprodávanějších značek na ruském trhu jsou čínské automobilky jako Chery, Geely, nebo GWM. Mezi oblíbené modely patří především vozy z kategorie SUV, konkrétně modely Chery Tiggo 7 Pro, či Geely Coolray. Celkově se prodej nových aut v Rusku za červen zvýšil meziročně o 151,8 procenta na 82 407 vozů. Za šest měsíců roku se v zemi prodalo 401 600 nových aut.

Díra na trhu pro čínské automobilky vznikla s postupným odcházením společností a automobilek jako například Toyoty, Volkswagenu, či Renaultu z ruského trhu kvůli konfliktu na Ukrajině. 

Ta čínské automobilky zařadila na seznam „sponzorů války“ zahrnující více než dvě desítky společností, které pokračují v podnikání v Rusku. Agentura Bloomberg zároveň doplnila, že ty zároveň pokračují ve spolupráci s mezinárodními výrobci automobilů, kteří z Ruska odešli. Například společnost Geely a ovládá švédské automobilky Volvo a Polestar.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofa Tomáše Sedláčka. 

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme