Západní sankce přihrávají čínské automobily ruskému trhu

Sankce západních zemí zvyšují v Rusku poptávku po automobilech vyrobených v Číně. Tento nárůst by mohl pokračovat, dokud budou sankce v platnosti, uvedl to manažer čínského svazu výrobců aut CAAM Sü Chaj-tung.
Na ruském trhu je stále obrovská poptávka, její uspokojení však nemusí nutně záviset pouze na dovozu, upozornil Sü. Čínské automobilky se také snaží montovat vozy v Rusku. Vývoz čínských aut do Ruska podle něj poroste v příštích dvou až třech letech, pak zřejmě čínské automobilky zvýší výrobu přímo na ruském trhu.
Podle údajů CAAM bylo Rusko za prvních sedm měsíců letošního roku největší destinací pro vývoz automobilů z Číny. Celkem se do Ruska vyvezlo 464 tisíc aut. Druhé bylo Mexiko s vývozem 224 tisíc vozů.
Pražský Strahovský tunel bude v budoucnu kompletně zrekonstruován. Opravy technologií či vozovky však začnou nejdříve po skončení opravy Barrandovského mostu, která začala před dvěma roky a bude pokračovat v následujících dvou letech.
Pražany čeká další komplikace v dopravě. Strahovský tunel projde rekonstrukcí za miliardy
Reality
Loni bylo Mexiko s 254 tisíci vozy největším dovozcem čínských aut. Rusko bylo se 162 tisíci vozy loni pátým největším dovozcem.
Dovozená auta z Číny se nyní na prodeji aut v Rusku podílejí 49 procenty. Před válkou, konkrétně v červnu 2021, tento podíl činil sedm procent, ukazují údaje analytické společnosti Autostat. Čínské firmy zároveň montují svá auta v Rusku a přebírají továrny uvolněné západními automobilkami.
Čína je největším automobilovým trhem na světě. Čínské automobilky se ale stále více poohlížejí po zahraničních trzích, aby kompenzovaly silnou konkurenci a slábnoucí poptávku na domácím trhu, uvedla agentura Reuters.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.