Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Česko má málo ekologických autobusů. Hrozí mu sankce z Bruselu

Autobusoví dopravci
ČTK
 ČTK

Česku hrozí sankce od Evropské unie, protože dosud nepřijalo povinné limity pro pořizování nízkoemisních vozidel ve veřejné dopravě. Podle unijních pravidel by úřady členských států měly v budoucnu část veřejné dopravy zajišťovat ekologickými vozidly. Už nyní je ovšem jasné, že ČR nestihne tato pravidla přijmout včas. Při dnešním jednání sněmovního hospodářského výboru to uvedla náměstkyně ministerstva pro místní rozvoj Leona Gergelová Šteigrová.

Reklama

Návrh novely na stanovení limitů nízkoemisních vozů ve veřejné dopravě poslanci sněmovního správního i hospodářského výboru podpořili. Podle některých z nich je ovšem nutné s ohledem na současnou situaci na trhu s energiemi do budoucna pravidla na evropské úrovni znovu projednat.

Prodej aut s klasickým spalovacím motorem v EU skončí v roce 2035

Hotovo. Prodej vozů s dnešními spalovacími motory v EU končí v roce 2035

Nejpozději po roce 2035 opadnou problémy s cenou benzinu a nafty. Od toho roku se totiž v Evropské unii nebudou smět prodávat nové vozy se spalovacím motorem dnešního typu, odsouhlasili ministři členských států EU. Jde o součást balíku nových opatření, která mají Evropu dovést ke splnění klimatických cílů. Detaily budou projednávat jednotlivé členské státy s Unií během českého předsednictví.

Přečíst článek

Stanovení povinných podílů ekologických vozů, které budou součástí veřejných zakázek, předpokládá směrnice EU. Část stanovených podílů nízkoemisních vozidel ve veřejné dopravě by být podle návrhu měly úřady naplnit nejprve do konce roku 2025 a další část pak do konce roku 2030.

Termín je 6. září 

Limity by měly být stanoveny různě podle jednotlivých kategorií vozidel. Podíly se pohybují v řádech desítek procent. Stát ovšem přijetí těchto pravidel do své legislativy nestihne. Podle náměstkyně je současná lhůta pro účinnost zákona 6. září. Novelu, která pravidla ze směrnice zavádí, ovšem zatím schválila pouze vláda.

Ursula von der Leyenová

Brusel reaguje na Putinovu válku masivními investicemi do zelené energie

Brusel chce více obnovitelných zdrojů a úspor energie. Nový plán, který má Evropě pomoci co nejrychleji odejít od energetických zdrojů dovážených z Ruska, vyjde na 300 miliard eur.

Přečíst článek

Gergelová Šteigrová poslance hospodářského výboru upozornila, že Česku kvůli tomu hrozí od EU sankce, zdůraznila nutnost urychleného přijetí novely. Vyměření a výše případných sankcí pak bude podle náměstkyně odvislé od toho, jak moc velkou prodlevu při přijetí pravidel stát nabere.

Zavedení limitů je součástí navrhovaného zákona o podpoře nízkoemisních vozidel. Limity by se měly týkat pouze nadlimitních veřejných zakázek. Většina členských států EU už pravidla z unijní směrnice schválila.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

EU zakázala dovoz ruské ropy. Česko ji kvůli výjimce vozí nejvíce za  jedenáct let.

EU zakázala dovoz ruské ropy. Česko ji ale kvůli výjimce vozí nejvíce za jedenáct let

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme