Šéfové Škodovky, ČEZ a bankéři. To jsou nejsledovanější čeští manažeři na LinkedInu

Klaus Zellmer ze Škoda Auto, Tomáš Salomon z České spořitelny a Jan Juchelka z Komerční banky jsou nejsledovanějšími šéfy českých firem na profesní síti LinkedIn. V porovnání se středoevropskou špičkou jsou na tom výrazně lépe než jejich kolegové z okolních zemí, ukazuje Manažerský LinkedIn žebříček 2024.
Mezi pěti nejsledovanějšími CEOs velkých středoevropských firem na LinkedInu jsou hned čtyři zástupci z Česka. Vyplývá to z výzkumu, který letos poprvé sestavila společnost Rothman and Roman ve spolupráci s českou agenturou Konektor a maďarskou Uniomedia.
Manažerský LinkedIn žebříček 2024 porovnával sedm středoevropských zemí: Česko, Slovensko, Slovinsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Polsko. Cílem bylo zjistit, jak aktivně využívají klíčové hospodářské subjekty v regionu tuto profesionální platformu pro obchodní a komunikační účely.
„Letos poprvé jsme sestavili tento žebříček v měřítku celého regionu, protože výhodou platformy jako LinkedIn je, že lídři komunikují v mezinárodním prostředí, kde se jejich sdělení mohou dostat k lidem, s nimiž se třeba nikdy osobně nesetkají,“ uvedla Zsófia Balatoni, strategická ředitelka společnosti Rothman a Roman a zakladatelka společnosti Uniomedia.
Česko v čele
V rámci středoevropského regionu jsou čeští top manažeři na LinkedInu nejviditelnější. V první pětce šéfů firem z hlediska počtu sledujících jsou hned čtyři generální ředitelé z Česka.
Výrazný náskok má Klaus Zellmer ze Škoda Auto, který má ve srovnání s nejsilnějším maďarským CEO Sándorem Kékesim pětkrát více sledujících.
V první pětce celého žebříčku pak jsou vedle Zellmera dále Tomáš Salomon z České spořitelny, Jan Juchelka z Komerční banky a Daniel Beneš z ČEZ. Pokud by se žebříček sestavoval na základě „engagementu“ a nikoli počtu sledujících, obsadil by první příčku Tomáš Salomon.
Výkonní ředitelé síť používají často
V Česku výzkum posuzoval 30 českých firem s nejvyšším obratem za rok 2023 podle žebříčku Coface Top 500 doplněného o komerční banky. Zaměřil se na CEOs, CFOs, vedoucí HR oddělení a ředitele a ředitelky marketingu/komunikace.
„Nejvíce si důležitost správy osobního brandu uvědomují výkonní ředitelé a ředitelky. Více než polovina z nich na LinkedIn přispívá, 40 % navíc pravidelně,” komentuje výsledky výzkumu Michal Marek, vedoucí týmu sociálních médií v Konektoru. Výkonní ředitelé a ředitelky jsou zároveň nejvíce sledovanou skupinou, průměrně je sleduje 4800 uživatelů, median je 888 sledujících. Naopak nepříliš často síť podle dat z aktuálního průzkumu paradoxně využívají marketingoví manažeři.
Šachová mocenská partie o pozice ve struktuře státního zastupitelství vrcholí. Odstoupení nejvyššího státního zástupce Igora Stříže a nástup Lenky Bradáčové je pečlivě vyjednaná rošáda v čele hierarchie a zároveň výrazný mocenský i symbolický pohyb v režii ministra Blažka. Ten po dohodě s oběma aktéry využívá svou pravomoc vybrat nového nejvyššího státního zástupce na dalších 7 let. Co za to bude tento politický bazilišek asi chtít?
David Ondráčka: Stříž ven, Bradáčová nahoru. Pozadí rošády státních žalobců
Názory
Ředitel sekce měnové České národní banky (ČNB) Petr Král (na snímku) se v pondělí vzdal vedoucí funkce. Ke konci ledna se rozhodl z centrální banky odejít. Do doby jmenování nového ředitele bude sekci řídit náměstek Jakub Matějů. Na oznámení ČNB upozornily Hospodářské noviny (HN).
V ČNB končí šéf měnové sekce Petr Král
Leaders
Evropa ztrácí, říká Mojmír Hampl, bývalý viceguvernér ČNB a současný šéf Národní rozpočtové rady, která sleduje útraty státu. „Evropa se z hlediska svého světového významu zmenšuje,“ říká Hampl. Zatím se neprobudila, a nezjistila, že se směr vývoje dramaticky změnil.
Mojmír Hampl: Evropa se z hlediska svého významu zmenšuje. Největší problém je dekarbonizace
Leaders
Technologický vizionář Elon Musk je nejen nejbohatším, ale i nejvlivnějším mužem světa. A svou moc již dokazuje. Kdo jsou ale další miliardáři, kteří na Trumpově prezidentování vydělají?
Elon Musk a jeho kamarádi zažili fantastický rok. Kdo všechno "políbil prsten"?
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.