Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Italský luxus posílí. Prada se blíží k převzetí Versace za 1,5 miliardy eur

Prada se blíží k převzetí konkurenta Versace za 1,5 miliardy eur
iStock
Michal Nosek
nos

Módní dům Prada se přibližuje k dohodě o koupi konkurenční značky Versace, kterou vlastní holding Capri. Ten dle zdrojů souhlasí s cenou téměř 1,5 miliardy eur, píše Bloomberg. Akcie Prady v reakci vzrostly až o 4,1 procenta. 

Společnosti Prada a Capri se sídlem v Miláně by mohly v březnu dokončit dohodu o italském luxusním brandu. Rozhovory pokračují poté, co počáteční audit nenašel žádná rizika, uvedla agentura Bloomberg. Společnost Capri koupila Versace v roce 2018 za zhruba 1,8 miliardy eur

Potenciální akvizice módního domu založeného zesnulým návrhářem Gianni Versacem v roce 1978 by Pradě umožnila vytvořit většího italského hráče, který by lépe konkuroval globálním luxusním skupinám, jako jsou LVMH a Kering. Nákup by navíc zvrátil desítky let trvající trend přebírání italských módních skupin, včetně Gucci a Valentina, zahraničními rivaly

„Prada by měla dobrou pozici k tomu, aby dlouhodobě realizovala potenciál značky Versace, což by připravilo cestu pro celou skupinu, aby se stala italskou odpovědí na francouzské luxusní konglomeráty,“ uvedli analytici UBS Group. Italský módní dům se již ukázal jako jeden z vítězů krize luxusního sektoru. Jeho prodeje ve třetím čtvrtletí loňského roku vzrostly zejména díky úspěchu značky Miu Miu, která je oblíbená především u mladších spotřebitelů

I s akvizicí Versace bude mít Prada hodnotu zlomku svých největších konkurentů. Módní dům má tržní kapitalizaci přibližně 22,5 miliardy dolarů, asi 80 procent společnosti ovládá italská módní návrhářka Miuccia Prada a její manžel Patrizio Bertelli. Oproti tomu francouzský konglomerát LVMH, který vlastní Louis Vuitton a Christian Dior a také řadu italských značek včetně Fendi a Loro Piana, má tržní hodnotu 362 miliard dolarů.  

Společnost Versace v posledním čtvrtletí fiskálního roku vykázala tržby ve výši 193 milionů, což je meziroční pokles o 15 procent. Za stejné období provozní ztráta značky vzrostla na 21 milionů dolarů ze 14 milionů dolarů

Jak ven z německé automobilové krize?

Jak ven z německé automobilové krize? Porsche, BMW a Mercedes věří příští vládě

Výrobci automobilů v největší evropské ekonomice bojují s klesajícími prodeji a zhoršujícími se obchodními vazbami s USA. Německý automobilový průmysl je v krizi. Prodeje klesly, zatímco výrobní náklady stoupaly. A teď jak z toho ven?

Přečíst článek

USA chtějí zablokovat spojení luxusních firem Tapestry a Capri

USA chtějí zabránit vzniku módního monopolu a brání spojení luxusních firem

Americká Federální obchodní komise (FTC) podala žalobu na zablokování spojení amerických výrobců luxusního zboží Tapestry a Capri Holding v hodnotě 8,5 miliardy dolarů (202 miliard korun). Obává se jejich dominantního postavení na trhu s kabelkami, protože dohoda sloučí výrobce kabelek Coach a Michael Kors.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Celebrity přicházejí na přehlídku Prady na letošním milánském Fashion Weeku.

Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu

Přečíst článek
Doporučujeme