Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zelený luxus. Ikonické módní značky se vrhly na ekologickou výrobu tenisek

Ekologické tenisky od značky Valentino
se svolením Valentino
Petra Nehasilová
pej

Módní značky Chloé, Prada nebo Valentino debutují na trhu s ekologicky šetrnými teniskami. Boty, které se dají pořídit od 10 tisíc korun, se šijí z biomateriálů v provedení odpovídajících kvalitě haute couture, upozorňuje prestižní americky magazín Wall Paper Magazin.

Reklama

Módní titáni naskakují na vlnu udržitelnosti. Chloé, Prada a Valentino vyrábějí tenisky z ekologicky šetrných nebo recyklovaných materiálů, stejně podstatné pro ně je i to, jakým způsobem se boty dostávají k zákazníkům. „Radujte se, tenisky budou o něco zelenější a šetrnější k planetě,“ upozorňuje na trend luxusních udržitelných tenisek magazín Wall Paper Magazín.

Nejnovějším počinem je spojení módního domu Prada a sportovní značky Adidas, z jejichž spolupráce vznikla teniska Prada Re-Nylon. Je ušitá ve stylu ikonických adidasek z recyklovaného materiálu, na nějž byl použit plast sesbíraný z oceánu a textilní odpad. Vedle pohodlných bot získá zákazník i stylový mini vak Prada na klíče nebo mince.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Místo kůže recyklovaný plast

Na udržitelnost se zaměřila i značka Chloé. Nová řada tenisek Nama z recyklované síťoviny je výrazně ekologičtější než její předchozí model Sonnie. Při jejich výrobě se vypustí o 35 procent méně skleníkových plynů a spotřebuje o 80 procent méně vody.

Reklama

Prodej oblečení z druhé ruky. Ilustrační foto.

Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu

Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.

Přečíst článek

Novinkou jsou i tenisky od Valentina: Garavani Open a Rockstud Untitled vyrobené z recyklované kůže a částečně recyklované pryžové podrážky. A že to italský módní dům myslí s ekologií vážně, napovídá i jejich program Open for a Change, v němž se zavázal do května roku 2022 nahradit kůži ekologickými materiály.

Lee Cooper a Timeout

Do insolvence míří módní obchody Timeout a Lee Cooper. Jejich provozovatel dluží stamiliony

Společnost Great United Trading, která v Česku prodává značky Timeout, Lee Cooper, KVL a Only, míří do insolvence. Majitelé ji podle informací z insolvenčního rejstříku chtějí reorganizovat. Firma neustála dopady pandemie a bankám a obchodním centrům dluží přes 600 milionů korun. Zprávu jako první přinesl týdeník Hrot.

Přečíst článek

kombucha tea

Stále populárnější kombucha má pověst všeléku. Je skutečně tak všemocná?

Do popředí zájmu se kombucha dostala z několika důvodů. Aktuálně jako jedna z tekutých alternativ, kterou si lze zpestřit suchý únor. Je také vyhledávaná jako „zázračný“ nápoj, který posílí imunitu a nejen ji, což je také víc než aktuální téma. Stále jedeme na vlně kvašení, i tady má kombucha co nabídnout. A z dlouhodobého hlediska je pak populární jako jedna z „DIY potravin“, které lze s trochou fištrónu vyrobit doma. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Slow Fashion - ilustrační foto

V Brně startují veletrhy módy Styl a Kabo. Bez módních přehlídek, zato s důrazem na udržitelnost

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme