Zelený luxus. Ikonické módní značky se vrhly na ekologickou výrobu tenisek
Módní značky Chloé, Prada nebo Valentino debutují na trhu s ekologicky šetrnými teniskami. Boty, které se dají pořídit od 10 tisíc korun, se šijí z biomateriálů v provedení odpovídajících kvalitě haute couture, upozorňuje prestižní americky magazín Wall Paper Magazin.
Módní titáni naskakují na vlnu udržitelnosti. Chloé, Prada a Valentino vyrábějí tenisky z ekologicky šetrných nebo recyklovaných materiálů, stejně podstatné pro ně je i to, jakým způsobem se boty dostávají k zákazníkům. „Radujte se, tenisky budou o něco zelenější a šetrnější k planetě,“ upozorňuje na trend luxusních udržitelných tenisek magazín Wall Paper Magazín.
Nejnovějším počinem je spojení módního domu Prada a sportovní značky Adidas, z jejichž spolupráce vznikla teniska Prada Re-Nylon. Je ušitá ve stylu ikonických adidasek z recyklovaného materiálu, na nějž byl použit plast sesbíraný z oceánu a textilní odpad. Vedle pohodlných bot získá zákazník i stylový mini vak Prada na klíče nebo mince.
Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?
Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice
Leaders
Místo kůže recyklovaný plast
Na udržitelnost se zaměřila i značka Chloé. Nová řada tenisek Nama z recyklované síťoviny je výrazně ekologičtější než její předchozí model Sonnie. Při jejich výrobě se vypustí o 35 procent méně skleníkových plynů a spotřebuje o 80 procent méně vody.
Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.
Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu
Money
Novinkou jsou i tenisky od Valentina: Garavani Open a Rockstud Untitled vyrobené z recyklované kůže a částečně recyklované pryžové podrážky. A že to italský módní dům myslí s ekologií vážně, napovídá i jejich program Open for a Change, v němž se zavázal do května roku 2022 nahradit kůži ekologickými materiály.
Společnost Great United Trading, která v Česku prodává značky Timeout, Lee Cooper, KVL a Only, míří do insolvence. Majitelé ji podle informací z insolvenčního rejstříku chtějí reorganizovat. Firma neustála dopady pandemie a bankám a obchodním centrům dluží přes 600 milionů korun. Zprávu jako první přinesl týdeník Hrot.
Do insolvence míří módní obchody Timeout a Lee Cooper. Jejich provozovatel dluží stamiliony
Zprávy z firem
Do popředí zájmu se kombucha dostala z několika důvodů. Aktuálně jako jedna z tekutých alternativ, kterou si lze zpestřit suchý únor. Je také vyhledávaná jako „zázračný“ nápoj, který posílí imunitu a nejen ji, což je také víc než aktuální téma. Stále jedeme na vlně kvašení, i tady má kombucha co nabídnout. A z dlouhodobého hlediska je pak populární jako jedna z „DIY potravin“, které lze s trochou fištrónu vyrobit doma.
Stále populárnější kombucha má pověst všeléku. Je skutečně tak všemocná?
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.