Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zelený luxus. Ikonické módní značky se vrhly na ekologickou výrobu tenisek

Ekologické tenisky od značky Valentino
se svolením Valentino
Petra Jansová
pej

Módní značky Chloé, Prada nebo Valentino debutují na trhu s ekologicky šetrnými teniskami. Boty, které se dají pořídit od 10 tisíc korun, se šijí z biomateriálů v provedení odpovídajících kvalitě haute couture, upozorňuje prestižní americky magazín Wall Paper Magazin.

Reklama

Módní titáni naskakují na vlnu udržitelnosti. Chloé, Prada a Valentino vyrábějí tenisky z ekologicky šetrných nebo recyklovaných materiálů, stejně podstatné pro ně je i to, jakým způsobem se boty dostávají k zákazníkům. „Radujte se, tenisky budou o něco zelenější a šetrnější k planetě,“ upozorňuje na trend luxusních udržitelných tenisek magazín Wall Paper Magazín.

Nejnovějším počinem je spojení módního domu Prada a sportovní značky Adidas, z jejichž spolupráce vznikla teniska Prada Re-Nylon. Je ušitá ve stylu ikonických adidasek z recyklovaného materiálu, na nějž byl použit plast sesbíraný z oceánu a textilní odpad. Vedle pohodlných bot získá zákazník i stylový mini vak Prada na klíče nebo mince.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Místo kůže recyklovaný plast

Na udržitelnost se zaměřila i značka Chloé. Nová řada tenisek Nama z recyklované síťoviny je výrazně ekologičtější než její předchozí model Sonnie. Při jejich výrobě se vypustí o 35 procent méně skleníkových plynů a spotřebuje o 80 procent méně vody.

Prodej oblečení z druhé ruky. Ilustrační foto.

Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu

Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.

Přečíst článek

Novinkou jsou i tenisky od Valentina: Garavani Open a Rockstud Untitled vyrobené z recyklované kůže a částečně recyklované pryžové podrážky. A že to italský módní dům myslí s ekologií vážně, napovídá i jejich program Open for a Change, v němž se zavázal do května roku 2022 nahradit kůži ekologickými materiály.

Lee Cooper a Timeout

Do insolvence míří módní obchody Timeout a Lee Cooper. Jejich provozovatel dluží stamiliony

Společnost Great United Trading, která v Česku prodává značky Timeout, Lee Cooper, KVL a Only, míří do insolvence. Majitelé ji podle informací z insolvenčního rejstříku chtějí reorganizovat. Firma neustála dopady pandemie a bankám a obchodním centrům dluží přes 600 milionů korun. Zprávu jako první přinesl týdeník Hrot.

Přečíst článek

kombucha tea

Stále populárnější kombucha má pověst všeléku. Je skutečně tak všemocná?

Do popředí zájmu se kombucha dostala z několika důvodů. Aktuálně jako jedna z tekutých alternativ, kterou si lze zpestřit suchý únor. Je také vyhledávaná jako „zázračný“ nápoj, který posílí imunitu a nejen ji, což je také víc než aktuální téma. Stále jedeme na vlně kvašení, i tady má kombucha co nabídnout. A z dlouhodobého hlediska je pak populární jako jedna z „DIY potravin“, které lze s trochou fištrónu vyrobit doma. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Slow Fashion - ilustrační foto

V Brně startují veletrhy módy Styl a Kabo. Bez módních přehlídek, zato s důrazem na udržitelnost

Přečíst článek
Eva Straškrábová

Eva Straškrábová: Komunikace značky už není jen o emocích, dnes musíme více vysvětlovat racionální benefity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme