Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V Brně startují veletrhy módy Styl a Kabo. Bez módních přehlídek, zato s důrazem na udržitelnost

Slow Fashion - ilustrační foto
RawPixel
 ČTK

O český textil je stále enormní zájem navzdory očekávaným poklesům způsobeným pandemií. Trendem je vedle udržitelnosti také například barefootová obuv, která simuluje chůzi naboso.

Reklama

Na brněnském výstavišti začínají třídenní veletrhy módy Styl a Kabo. Proti dřívějším letům je jejich formát skromnější. Kvůli nejistotě způsobené covidovou pandemií se nekonají žádné přehlídky a doprovodné akce a bude sloužit výlučně jako veletrh pro obchodní kontakty výrobců, prodejců a nákupčích.

Trendem, který má být vidět, je zvolna se prosazující pomalá móda, která se vyznačuje větší ohleduplností k životnímu prostředí.

>>>>Vše o tématu udržitelnosti sledujte zde<<<<

Pomalá móda zapadá do koncepce cirkulární ekonomiky, kdy je staré využito k výrobě nového na rozdíl od rychlé módy, která spočívá v tom, že se ve velkých objemech vyrábí oděvy, boty či doplňky a po využití skončí jako nevyužitelný odpad.

Módní průmysl je jedním z těch, které poškozovaly životní prostředí. Změnu obchodních modelů vnímá i Česká obuvnická a kožedělná asociace, podle níž lidé postupně více hledí na kvalitu a udržitelnost materiálů a na ekologické zpracování.

Virgil Abloh

Zemřel Virgil Abloh. Muž, který vytvořil módu 21. století

Svět módy přišel o jednu z největších ikon současnosti. V pouhých 41 letech podlehl rakovině Virgil Abloh, muž, který proměnil Louise Vuittona. Bernard Arnault, šéf módního impéria, nad skonem šéfdesignéra značky vyjádřil lítost. „Jsem v šoku z této hrozné zprávy,” citovala Arnaulta agentura Reuters.

Přečíst článek

Módní přehlídky nebudou

O veletrh je mezi vystavovateli i dalšími účastníky zájem. Vystavovatelů bude přes 100. Chválí si především možnost prohlédnout si nabízené zboží a uzavřít smlouvy.

Podle ředitelky akce Gabriely Císařové se veletrhy staly důležitým marketingovým nástrojem pro českou i zahraniční módu. Na brněnské výstaviště proto každoročně míří jak zástupci českých výrobců a návrhářů, tak zástupci menších i velkých zahraničních značek s novými kolekcemi.

Louis Vuitton

Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.

Přečíst článek

O český textil je zájem

Českému textilnímu průmyslu se navíc i přes pandemii daří. I když loni v prvním pololetí zaznamenalo odvětví pokles tržeb, ve druhé polovině roku už zase rostly a firmy využily pandemii k většímu přechodu na internet a virtualizaci nabídky.

Zajímavostí veletrhu může být rostoucí obliba barefootové obuvi, tedy takové, která simuluje chůzi naboso a poskytuje dostatek prostoru chodidlu. Tento obor se v posledních letech natolik rozvinul, že získal samostatné oborové členění.

Šampaňské Cristal Medallion

Zlaté šampaňské? I tak může vypadat investiční aktivum

Láhev zlatého šampaňského za 274 tisíc korun? Domů by si to asi koupil málokdo, takže zbývají institucionální investoři.

Přečíst článek

Autentická řecká restaurace Filema v pražských Košířích.

Valentýnské výdaje rostou. Letos Češi utratí přes dvě miliardy

Právě vrcholí období valentýnských nákupů. Letos Češi za dárky pro své na ně padnou více než dvě miliardy korun.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme