V Brně startují veletrhy módy Styl a Kabo. Bez módních přehlídek, zato s důrazem na udržitelnost

O český textil je stále enormní zájem navzdory očekávaným poklesům způsobeným pandemií. Trendem je vedle udržitelnosti také například barefootová obuv, která simuluje chůzi naboso.
Na brněnském výstavišti začínají třídenní veletrhy módy Styl a Kabo. Proti dřívějším letům je jejich formát skromnější. Kvůli nejistotě způsobené covidovou pandemií se nekonají žádné přehlídky a doprovodné akce a bude sloužit výlučně jako veletrh pro obchodní kontakty výrobců, prodejců a nákupčích.
Trendem, který má být vidět, je zvolna se prosazující pomalá móda, která se vyznačuje větší ohleduplností k životnímu prostředí.
>>>>Vše o tématu udržitelnosti sledujte zde<<<<
Pomalá móda zapadá do koncepce cirkulární ekonomiky, kdy je staré využito k výrobě nového na rozdíl od rychlé módy, která spočívá v tom, že se ve velkých objemech vyrábí oděvy, boty či doplňky a po využití skončí jako nevyužitelný odpad.
Módní průmysl je jedním z těch, které poškozovaly životní prostředí. Změnu obchodních modelů vnímá i Česká obuvnická a kožedělná asociace, podle níž lidé postupně více hledí na kvalitu a udržitelnost materiálů a na ekologické zpracování.
Svět módy přišel o jednu z největších ikon současnosti. V pouhých 41 letech podlehl rakovině Virgil Abloh, muž, který proměnil Louise Vuittona. Bernard Arnault, šéf módního impéria, nad skonem šéfdesignéra značky vyjádřil lítost. „Jsem v šoku z této hrozné zprávy,” citovala Arnaulta agentura Reuters.
Zemřel Virgil Abloh. Muž, který vytvořil módu 21. století
Leaders
Módní přehlídky nebudou
O veletrh je mezi vystavovateli i dalšími účastníky zájem. Vystavovatelů bude přes 100. Chválí si především možnost prohlédnout si nabízené zboží a uzavřít smlouvy.
Podle ředitelky akce Gabriely Císařové se veletrhy staly důležitým marketingovým nástrojem pro českou i zahraniční módu. Na brněnské výstaviště proto každoročně míří jak zástupci českých výrobců a návrhářů, tak zástupci menších i velkých zahraničních značek s novými kolekcemi.
Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.
Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům
Zprávy z firem
O český textil je zájem
Českému textilnímu průmyslu se navíc i přes pandemii daří. I když loni v prvním pololetí zaznamenalo odvětví pokles tržeb, ve druhé polovině roku už zase rostly a firmy využily pandemii k většímu přechodu na internet a virtualizaci nabídky.
Zajímavostí veletrhu může být rostoucí obliba barefootové obuvi, tedy takové, která simuluje chůzi naboso a poskytuje dostatek prostoru chodidlu. Tento obor se v posledních letech natolik rozvinul, že získal samostatné oborové členění.
Láhev zlatého šampaňského za 274 tisíc korun? Domů by si to asi koupil málokdo, takže zbývají institucionální investoři.
Zlaté šampaňské? I tak může vypadat investiční aktivum
Money
Právě vrcholí období valentýnských nákupů. Letos Češi za dárky pro své na ně padnou více než dvě miliardy korun.
Valentýnské výdaje rostou. Letos Češi utratí přes dvě miliardy
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.