Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Plněné knedlíky. Češi představí Japoncům na světové výstavě tradiční gastronomii

Restaurace v české expozici na světové výstavě EXPO Ósaka 2025 vsadila na plněné knedlíky
Newstream Michal Nosek
Michal Nosek

Knedlík lepší než-li květina. Tohoto japonského rčení se bude držet restaurace v českém pavilonu na světové výstavě EXPO 2025 v japonské Ósace. „Návštěvníkům nabídneme plněné knedlíky ze tří druhů těst s různými náplněmi. Jedná se o tradiční receptury, jen knedlíky budou menší, aby je Japonští návštěvníci mohli konzumovat hůlkami,” říká k jídelnímu lístku kulinářský kurátor Tomáš Reger, který menu navrhoval. 

Restaurace v českém pavilonu na světové výstavě bude 13. dubna využívat venkovní prostor u přímořské promenády a vnitřní sál pro zhruba sedm desítek hostí. Své využití pro gastronomii nabídne i střecha spirálovitého pavilonu. Zde bude umístěn vyhlídkový bar. 

Nabídku knedlíčků s trhaným kachním masem a povidlovou omáčkou, klasickým uzeným a zelím s cibulkou, či divokými houbami v nabídce rychlého občerstvení doplní zavináče ze pstruhů, uzený jazyk a tlačenka.  

Radek Klein, zakladatel společnosti Trdlokafe

Trdelník z Brna proráží ve světě. Chystáme expanzi i do Saúdské Arábie, říká zakladatel společnosti Trdlokafe

Přesně před deseti lety Radek Klein začínal s pojízdným stánkem s kávou a trdelníky. Postupem času jeho společnost Trdlokafe otevřela 230 prodejen a další stovka je franšízanty objednaná. Firma má své pobočky v Česku i dalších evropských zemích, dále také v USA a expanduje i v Dubaji a Kataru. 

Přečíst článek

„Český pavilon je tentokrát umístěn na překrásném místě v areálu na umělém ostrově, který v Ósace vystavěli. Máme již zkušenosti s gastronomií na minulé světové výstavě v Dubaji. Krom výdejního okna chceme v restauraci vytvořit i týdenní nabídky a osvěžovat menu ve vnitřní restauraci,” popsal strategii pohostinství Petr Brož, šéf společnosti Gastroinvest Internacional s tím, že cenovou politiku budou finálně ladit až na místě. 

Český kulinářský koncept na světové výstavě doplní tradiční Plzeňský Prazdroj, jehož mateřská společnost Asahi je partnerem celé výstavy. „Máme radost, že můžeme naše pivo v Japonsku osobně představit. Do Japonska standardně vyvážíme, takže trh a zvyky místních známe. Do české restaurace dovezeme pivo v sudech z Plzně, ale čepovat ho budou proškolení japonští výčepní,” uvedl k nápojové nabídce tiskový mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář. 

PROHLÉDNĚTE SI: Pribináček slaví sedmdesátiny. Jak se dřív vyráběl?

Mléčný krém Pribináček se v mlékárně v Přibyslavi - Hesově vyrábí už 70 let. Sladký krém z tvarohu a smetany byl na trh uvedený v roce 1954, aby dětem po válce dodal potřebnou výživu. Ze závodu, který teď patří společnosti Savencia, se Pribináček vyváží i na Slovensko.

Přečíst článek

Pořadatelé očekávají, že světovou výstavu v Ósace v průběhu tří měsíců konání navštíví třicet milionů diváků. K účasti se přihlásilo 161 států. Tématem českého zastoupení je Talent a kreativita pro život.  

Výtvarnou podobu a obsah návštěvnické cesty, kterou budou hosté po spirále procházet, dostal na starost profesor ateliéru skla na pražské UMPRUM Rony Plesl. „Je to srdce pavilonu, má za úkol vyvolat emoce a bude to koncepční projekt. Ukáže to nejlepší, co v Česku máme, tedy umění, hudbu, architekturu, malířství. Chceme v expozici jít proti proudu a vsadit na tradici, preciznost a řemeslo,” řekl k projektu Plesl s tím, že návštěvnická cesta bude obsahovat i řadu interaktivních a digitálních prvků, které osloví mladé lidi.

Návštěvnická cesta českým pavilonem tak hosty osloví umem a lidskou prací. „Věci, které zde vystavíme budou mít hloubku, formu i obsah,” popsal Plesl svou vizi. 

Rony Plesl navrhl pro Prague City Turism limitovanou edici křišťálových sklenic.

Designér Rony Plesl: Příští rok mě čeká nejdůležitější akce mého života

Rok 2022 má být pro kariéru Ronyho Plesla klíčový. S unikátními objekty se představí na nejprestižnější umělecké akci na světě.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Robot Expedice z Prahy do Ósaky

Na Expo do Japonska vyrazily historické vozy. Škodovky či Tatry čeká 16 tisíc kilometrů

Přečíst článek
Doporučujeme