Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Recenze vozu BYD Seal U DM-i: Čínský hybrid se kompromisům nevyhnul

BYD Seal U
Zdeněk Pečený, newstream.cz
Zdeněk Pečený

Plug-in hybrid BYD Seal U DM-i je jedním z nejambicióznějších modelů čínské automobilky BYD. Vstupuje do střední SUV třídy s velkorysým elektrickým dojezdem, rozumnou spotřebou a cenou pod milion korun. Má však i své limity. Měl jsem možnost vůz otestovat v okolí britského Manchesteru, a právě tam se jeho silné i slabé stránky naplno projevily.

Na pohled nenápadný, uvnitř překvapivý

Exteriér vozu působí decentně, téměř anonymně. Neurazí, ale ani zvlášť nezaujme. V interiéru je to jiná písnička – otočný 15,6″ displej, panoramatická střecha, ventilovaná sedadla i kvalitní materiály překvapí už v základní výbavě. Prostorově patří Seal U mezi nejpraktičtější modely ve své třídě.

Do města i na výlety bez čerpání

Hybridní pohon s baterií 18,3 kWh zvládne čistě elektrický dojezd 80 kilometrů. Kombinovaný dojezd s plnou nádrží a nabitou baterií přesahuje uctihodných 1000 km. Testovaný model disponoval spalovacím motorem o objemu 1,5 litru a společně s elektromotorem poskytuje dostatečný výkon 160 kW.

Pohodlí ano, radost z řízení ne

Seal U DM-i je laděn na komfort. Podvozek je měkký a zvládá hrubé britské silnice s klidem, ale v zatáčkách působí nejistě. Řízení je lehké, bez odezvy, a při vyšších rychlostech chybí vozu stabilita. Auto vás nevtáhne do jízdy, spíš vás veze.

Malá baterie (18 kW) se přes DC nabíjení dobije z 30 na 80 procent za cca 35 minut. Což není na DC, tedy dobíjení stejnosměrným proudem, a malou baterii, žádná sláva. Na delších cestách je tak nutné plánovat s předstihem. Anebo jet pouze na spalovací motor.

Cena? Velký trumf

V Česku začíná základní varianta Boost FWD na 966 000 korunách, vrcholná Design AWD se pohybuje okolo 1,15 milionu. Za tyto peníze nabízí BYD výbavu, která je u konkurence obvykle za příplatek. Hyundai Tucson či Kia Sportage s plug-in hybridem jsou často dražší a nabídnou kratší EV dojezd.

Závěr

Seal U DM-i je chytrá volba pro ty, kdo hledají úsporné, prostorné SUV do města i na výlety, a netrvají na sportovním projevu. Nabízí bohatou výbavu, tichý provoz a dlouhý elektrický dojezd. Jen je potřeba počítat s měkkým podvozkem, sterilním řízením a konzervativním designem. Vzhledem k ceně a nízkým nákladům ale může v Česku uspět – hlavně u racionálních řidičů, kterým jde o čísla, ne o emoce.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Toyota Camry

RECENZE: Nový oblíbenec českých taxikářů. Toyota Camry je sázkou na jistotu

Přečíst článek
Doporučujeme