Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Recenze vozu BYD Seal U DM-i: Čínský hybrid se kompromisům nevyhnul

BYD Seal U
Zdeněk Pečený, newstream.cz
Zdeněk Pečený

Plug-in hybrid BYD Seal U DM-i je jedním z nejambicióznějších modelů čínské automobilky BYD. Vstupuje do střední SUV třídy s velkorysým elektrickým dojezdem, rozumnou spotřebou a cenou pod milion korun. Má však i své limity. Měl jsem možnost vůz otestovat v okolí britského Manchesteru, a právě tam se jeho silné i slabé stránky naplno projevily.

Na pohled nenápadný, uvnitř překvapivý

Exteriér vozu působí decentně, téměř anonymně. Neurazí, ale ani zvlášť nezaujme. V interiéru je to jiná písnička – otočný 15,6″ displej, panoramatická střecha, ventilovaná sedadla i kvalitní materiály překvapí už v základní výbavě. Prostorově patří Seal U mezi nejpraktičtější modely ve své třídě.

Do města i na výlety bez čerpání

Hybridní pohon s baterií 18,3 kWh zvládne čistě elektrický dojezd 80 kilometrů. Kombinovaný dojezd s plnou nádrží a nabitou baterií přesahuje uctihodných 1000 km. Testovaný model disponoval spalovacím motorem o objemu 1,5 litru a společně s elektromotorem poskytuje dostatečný výkon 160 kW.

Pohodlí ano, radost z řízení ne

Seal U DM-i je laděn na komfort. Podvozek je měkký a zvládá hrubé britské silnice s klidem, ale v zatáčkách působí nejistě. Řízení je lehké, bez odezvy, a při vyšších rychlostech chybí vozu stabilita. Auto vás nevtáhne do jízdy, spíš vás veze.

Malá baterie (18 kW) se přes DC nabíjení dobije z 30 na 80 procent za cca 35 minut. Což není na DC, tedy dobíjení stejnosměrným proudem, a malou baterii, žádná sláva. Na delších cestách je tak nutné plánovat s předstihem. Anebo jet pouze na spalovací motor.

Cena? Velký trumf

V Česku začíná základní varianta Boost FWD na 966 000 korunách, vrcholná Design AWD se pohybuje okolo 1,15 milionu. Za tyto peníze nabízí BYD výbavu, která je u konkurence obvykle za příplatek. Hyundai Tucson či Kia Sportage s plug-in hybridem jsou často dražší a nabídnou kratší EV dojezd.

Závěr

Seal U DM-i je chytrá volba pro ty, kdo hledají úsporné, prostorné SUV do města i na výlety, a netrvají na sportovním projevu. Nabízí bohatou výbavu, tichý provoz a dlouhý elektrický dojezd. Jen je potřeba počítat s měkkým podvozkem, sterilním řízením a konzervativním designem. Vzhledem k ceně a nízkým nákladům ale může v Česku uspět – hlavně u racionálních řidičů, kterým jde o čísla, ne o emoce.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Land Rover Defender 110 D300

RECENZE: Limitovaný Land Rover Defender je kolos za tři miliony, který zvládne město i divočinu

Přečíst článek
Toyota Camry

RECENZE: Nový oblíbenec českých taxikářů. Toyota Camry je sázkou na jistotu

Přečíst článek
Doporučujeme