Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nový Žižkov. Zanedbaná Olšanská má našlápnuto stát se moderní městskou třídou

Takto by se mohla proměnit Olšanská ulice.
Se svolením IPR
Petra Nehasilová Jansová
pej

Poněkud neutěšeně vzhlížející žižkovská lokalita má nakročeno k proměně. Olšanská ulice, významná dopravní tepna a městská třída, se promění podle konceptu architektonického studia UNIT.

Reklama

Olšanská ulice prochází středem oblasti, ve které je naplánováno hned několik projektů v různém stádiu přípravy. Je to například proměna nákladového nádraží Žižkov, kde má vzniknout čtvrť pro více než 20 tisíc obyvatel. Městskou třídu lemují převážně administrativní budovy a území dominuje automobilová doprava.

„Olšanská ulice se nachází v širším centru Prahy, kvalitou veřejných prostranství však neodpovídá svému potenciálu. Je nanejvýš důležité, aby budoucí rozvoj této oblasti byl koordinován tak, aby zde vznikla kvalitní část města, která bude přínosem pro současné i budoucí obyvatele území,“ uvedl Petr Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.

Architektonicko-urbanistickou studii na její přeměnu připravil ateliér UNIT architekti. „Z dopravně předimenzované ulice vytváříme živou městskou třídu s olšovou alejí. Nová zástavba s aktivním parterem, obchody, kavárnami, a bydlením vnese do území život. Důležitá je zde úprava, která dá více prostoru chodcům a cyklistům,“ přibližují koncept architekti.

Reklama

V lokalitě tak vzniknou například čtyři řady stromořadí, cyklostezka, park nebo nové náměstí na křižovatce ulic Olšanská a Jana Želivského.

Až do 17. července se může k návrhu vyjádřit každý prostřednictvím online dotazníku. Připomínky městských aktérů a veřejnosti budou využity pro další fázi přípravy studie. Studie by měla být dokončena do konce roku 2022.

Okolí stanice Metra D

Urbanismus kolem stanice Olbrachtova navrhnou nizozemští architekti

Urbanismus u stanice metra D Olbrachtova navrhnou architekti nizozemského ateliéru Benthem Crouwel Architects, jejichž projekt vzešel z mezinárodní architektonické soutěže.

Přečíst článek

Jana Mastíková, hlavní architektka studia Loxia

Musíme se naučit zahušťovat města a žít v menších bytech, říká architektka

Inflace a zdražování stavebních materiálů bude ovlivňovat v letošním roce i tuzemský stavební průmysl a architekturu. Podle architektky Jany Mastíkové ale může mít tento vývoj i pozitivní dopad - změnu myšlení a přístupu. „Architektura má být střízlivá a zejména má dobře sloužit. Jde o užité umění, je to řemeslo, není to osobní exhibice za každou cenu,” říká v rozhovoru Mastíková.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Michelský brownfield se proměňuje, už teď tam stojí třeba nová tenisová klubovna.

Fotogalerie: Peklo se zde pět a půl vagonů chleba denně. Teď se brownfield v Michli mění

Přečíst článek
Dům Radost

Někdejší sídlo odborů se snad brzy začne měnit. Místo kanceláří v něm budou stovky garsonek

Přečíst článek
Občanská plovárna je jedna z nejstarších říčných plováren ve střední Evropě.

FOTOGALERIE: I tak by to mohlo vypadat nábřeží pod Letnou. Auta by měli nahradit lidé

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme