Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ztráty zaměstnání se obává víc než polovina Čechů

Úřad práce ČR
ČTK
 ČTK

Více než polovina českých zaměstnanců se obává toho, že v příštím roce ztratí práci. Většina z nich se přitom domnívá, že najít nové místo bude obtížné. Zároveň ale 56,1 procenta Čechů zvažuje, že příští rok změní zaměstnání z vlastní iniciativy, hlavním důvodem pro takový krok by bylo finanční ohodnocení, uvádí průzkum personální společnosti Randstad ČR.

Obavu ze ztráty zaměstnání v příštím roce vyjádřilo 54,4 procenta lidí. „Míra nezaměstnanosti v České republice patří dlouhodobě k nejnižším v rámci Evropské unie a ani v roce 2024 se dramaticky nemění. Obavy ze ztráty zaměstnání tak vycházejí zejména z turbulentního vývoje ekonomiky v posledních letech, které poznamenala covidová pandemie a vysoké ceny energií,“ uvedl generální ředitel Randstad ČR Martin Jánský. V říjnu byla nezaměstnanost v Česku 3,8 procenta, analytici očekávají, že na přelomu roku přesáhne čtyři procenta, ale dál dramaticky neporoste.

Podle Jánského jsou obavy části zaměstnanců spojené i s technologickými změnami či s vývojem v zahraničí. „Další zaměstnanci se cítí ohroženi bouřlivým rozvojem technologií a nástupem umělé inteligence. V části odvětví, nejvýrazněji v sektoru automotive, potom obavy souvisejí s možným negativním vývojem v zahraničí, především v Německu,“ uvedl.

Většina zvažuje změnu práce

Zároveň většina českých zaměstnanců zvažuje v příštím roce změnu práce. Určitě to chce učinit 43,5 procenta lidí, dalších 12,6 procenta takový krok zvažuje. Hlavním důvodem pro změnu zaměstnání je pro 39,9 procenta lidí nízké finanční ohodnocení, 28,7 procenta zaměstnanců hledá větší rovnováhu mezi osobním a pracovním životem a 11,2 procenta postrádá u současného zaměstnavatele možnost kariérního růstu.

„Chtějí-li firmy kvalitní zaměstnance udržet, měly by se zaměřit na odpovídající finanční ohodnocení, rovnováhu mezi pracovním a osobním životem a na vytvoření prostoru pro kariérní růst zaměstnanců odpovídající personální politikou a programem zvyšování kvalifikace,“ uzavřel Jánský.

O srdce se musíme starat

Index bezpečí: Zdraví není pro Čechy priorita. Více si chrání majetek

Vysočina a Pardubický kraj patří k regionům, kde se lidé cítí nejméně chránění před negativními událostmi, které se týkají zdraví, ztráty bydlení a příjmu nebo poškození majetku. Nejlépe jsou v tomto ohledu na tom obyvatelé Karlovarského kraje a hlavního města Prahy. Vyplývá to z Indexu bezpečí, který už druhým rokem monitoruje reprezentativní výzkum ČSOB Pojišťovny a agentury STEM/MARK.

Přečíst článek

Hlavsová: Je smutné, že dospělí Češi jsou asi tak finančně gramotní jako sedmileté děti

Narazila jsem na studii, podle níž se většina finančních návyků utváří do sedmi let věku dítěte. Udivilo mě to. Většina z nás si asi ani nepamatuje, jestli se s námi o penězích naši rodiče v tak útlém věku vůbec bavili. Pokud ano, tak asi velmi málo: podle průzkumu České bankovní asociace (ČBA) se rodiče nejčastěji začínají s dětmi o penězích bavit až po jejich sedmých narozeninách.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Češi a nová práce. Výše mzdy už pro ně není jediným kritériem, chtějí i uznání a podporu

Přečíst článek
Doporučujeme