Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Známe vítěze Visa Awards 2023. Banky si převzaly ceny za inovace v bankovnictví

Vítězové Visa Awards 2023 a členové týmu Visa
Martin Svoboda
Komerční spolupráce

Společnost Visa ocenila české banky a poskytovatele platebních terminálů titulem Visa Awards 2023. Právě spolupráce s oceněnými společnostmi, které vytrvale pracují na zavádění inovací a nejnovějších trendů, svědčí o tom, že je Česko dlouhodobě jedním z evropských lídrů v oblasti bezkontaktních plateb.

Reklama

Slavnostní večer udělování Visa Awards se uskutečnil v krásných prostorech Tyršova domu v rámci pražského týdne módy Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Hostem akce byl také český návrhář Jan Černý, který letos navrhuje oblečení pro české olympijské sportovce.

Každá ze sedmi kategorií zdůrazňovala význam zavádění nejnovějších trendů v oblasti platebních transakcí. Průzkumy totiž dlouhodobě potvrzují, že Češi a Češky preferují digitální platby. Díky bankám mají čeští zákazníci možnost platit kartou, chytrým telefonem nebo hodinkami bezpečně, pohodlně, rychle a téměř kdekoliv. Proto Visa ocenila právě tyto instituce a poskytovatele platebních terminálů, kteří se o to podle dat a dalších ukazatelů v roce 2023 zasloužili nejvíce.

Společnosti Visa ocenila za rok 2023 tyto banky:

#1 issuer – Česká spořitelna
#1 acquirer – ČSOB banka
#1 new cards – Raiffeisenbank
#1 sustainable bank – Komerční banka
#1 innovations – MONETA Money Bank
#1 women in payments – Michaela Bauer, ČSOB banka
#1 digital proposition – mBank

„Smyslem Visa Awards je ocenit ty banky a poskytovatele platebních terminálů, kteří nejintenzivněji aplikují inovace v bankovnictví a kladou důraz na digitalizaci. Sledujeme však i další rozměr jejich činnosti a aktivit, třeba jejich aktivní postoj k ochraně životního prostředí nebo rovnoprávnost v profesním zastoupení žen. To jsou hodnoty, které sdílíme i my ve společnosti Visa, a proto jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společnostmi, které to mají podobně," uvedl Petr Polák, Country Manager Visa pro Českou republiku.

Petr Polák spolu s generálním ředitelem Visa Marcelem Gajdošem předal na pódiu ceny sedmi oceněným. Ocenění #1 issuer si převzala Česká spořitelna za největší podíl aktivních karet v portfoliu Visa. Za největší meziroční nárůst objemu transakcí zrealizovaných Visa kartami byla cenou #1 acquirer odměněna ČSOB banka.

Kreditní karty

Z ulic mizí bankomaty i pobočky pošt. A cashback získává na popularitě

Češi přicházejí na chuť cashbacku. Tedy výběru hotovosti při nakupování. V obchodech si díky této službě vybírají hotovost rok od roku ve větším počtu i objemu, jak je zřejmé ze statistik Sdružení pro bankovní karty (SBK). Ještě před pěti lety přitom o tuto službu velký zájem zrovna moc nebyl. Proč se tedy chování Čechů i obchodníků nyní mění?

Přečíst článek

Největší meziroční nárůst nových karet s logem Visa zaznamenala v roce 2023 Raiffeisenbank, a proto získala cenu za první místo v kategorii #1 new cards. Oceněnou v kategorii #1Women in Payments se stala Michaela Bauer z ČSOB banky za přínos v zavádění inovací.

„Jsme rádi, že naše spolupráce s bankami funguje z dlouhodobého hlediska velmi dobře, stále ale vidíme prostor pro rozšíření a zlepšení, například v oblasti akceptace bezhotovostních plateb," uvedl Marcel Gajdoš, generální ředitel společnosti Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. „Kromě digitalizace vidíme potenciál v tématu udržitelnosti a celkově odpovědnějšího a uvědomělejšího nákupního chování. Proto jsme v soutěži Visa Awards opět vyhlásili kategorii Udržitelnost, abychom naše partnery dále motivovali k zavádění udržitelných technologií a řešení," dodal.

Cenu za udržitelnost #1 sustainable bank získala Komerční banka za zpracování tématu udržitelné módy ve spolupráci s módní značkou LAFORMELA, která vyrobila oděv z CO2, a ocenění #1 innovations MONETA Money Bank za nárůst mobilních plateb. V kategorii #1 digital proposition byla oceněná mBank za nabídku účtů pro podnikatele.

Koncept ocenění ve tvaru písmena V vytvořil umělecký sklář Peter Ďuriš. Je vytvořené speciální sklářskou technologií řezání jednotlivých logoznaků. Výsledný materiál je následně broušený a matovaný, přičemž vzniká zajímavý efekt při průchodu světla přes celý objekt. Transparentnost použitého materiálu může symbolizovat propojení mezi bankou a zákazníky či transparentní spolupráci.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Ceny Visa Awards už mají své majitele

Visa rozdala ceny Visa Awards. Partnery ocenila za rozvoj platebních technologií

Přečíst článek
Přehled nejvlivnějších žen ve finančním světě doplnilo 24 nových jmen

PROHLÉDNĚTE SI: Bérová, Tykač, Jirásková, Havrlant. Přehled nejvlivnějších žen ve finančním světě doplnilo 24 nových jmen

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme