Známe vítěze Visa Awards 2023. Banky si převzaly ceny za inovace v bankovnictví
Společnost Visa ocenila české banky a poskytovatele platebních terminálů titulem Visa Awards 2023. Právě spolupráce s oceněnými společnostmi, které vytrvale pracují na zavádění inovací a nejnovějších trendů, svědčí o tom, že je Česko dlouhodobě jedním z evropských lídrů v oblasti bezkontaktních plateb.
Slavnostní večer udělování Visa Awards se uskutečnil v krásných prostorech Tyršova domu v rámci pražského týdne módy Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Hostem akce byl také český návrhář Jan Černý, který letos navrhuje oblečení pro české olympijské sportovce.
Každá ze sedmi kategorií zdůrazňovala význam zavádění nejnovějších trendů v oblasti platebních transakcí. Průzkumy totiž dlouhodobě potvrzují, že Češi a Češky preferují digitální platby. Díky bankám mají čeští zákazníci možnost platit kartou, chytrým telefonem nebo hodinkami bezpečně, pohodlně, rychle a téměř kdekoliv. Proto Visa ocenila právě tyto instituce a poskytovatele platebních terminálů, kteří se o to podle dat a dalších ukazatelů v roce 2023 zasloužili nejvíce.
Společnosti Visa ocenila za rok 2023 tyto banky: |
#1 issuer – Česká spořitelna |
#1 acquirer – ČSOB banka |
#1 new cards – Raiffeisenbank |
#1 sustainable bank – Komerční banka |
#1 innovations – MONETA Money Bank |
#1 women in payments – Michaela Bauer, ČSOB banka |
#1 digital proposition – mBank |
„Smyslem Visa Awards je ocenit ty banky a poskytovatele platebních terminálů, kteří nejintenzivněji aplikují inovace v bankovnictví a kladou důraz na digitalizaci. Sledujeme však i další rozměr jejich činnosti a aktivit, třeba jejich aktivní postoj k ochraně životního prostředí nebo rovnoprávnost v profesním zastoupení žen. To jsou hodnoty, které sdílíme i my ve společnosti Visa, a proto jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společnostmi, které to mají podobně," uvedl Petr Polák, Country Manager Visa pro Českou republiku.
Petr Polák spolu s generálním ředitelem Visa Marcelem Gajdošem předal na pódiu ceny sedmi oceněným. Ocenění #1 issuer si převzala Česká spořitelna za největší podíl aktivních karet v portfoliu Visa. Za největší meziroční nárůst objemu transakcí zrealizovaných Visa kartami byla cenou #1 acquirer odměněna ČSOB banka.
Češi přicházejí na chuť cashbacku. Tedy výběru hotovosti při nakupování. V obchodech si díky této službě vybírají hotovost rok od roku ve větším počtu i objemu, jak je zřejmé ze statistik Sdružení pro bankovní karty (SBK). Ještě před pěti lety přitom o tuto službu velký zájem zrovna moc nebyl. Proč se tedy chování Čechů i obchodníků nyní mění?Z ulic mizí bankomaty i pobočky pošt. A cashback získává na popularitě
Money
Největší meziroční nárůst nových karet s logem Visa zaznamenala v roce 2023 Raiffeisenbank, a proto získala cenu za první místo v kategorii #1 new cards. Oceněnou v kategorii #1Women in Payments se stala Michaela Bauer z ČSOB banky za přínos v zavádění inovací.
„Jsme rádi, že naše spolupráce s bankami funguje z dlouhodobého hlediska velmi dobře, stále ale vidíme prostor pro rozšíření a zlepšení, například v oblasti akceptace bezhotovostních plateb," uvedl Marcel Gajdoš, generální ředitel společnosti Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. „Kromě digitalizace vidíme potenciál v tématu udržitelnosti a celkově odpovědnějšího a uvědomělejšího nákupního chování. Proto jsme v soutěži Visa Awards opět vyhlásili kategorii Udržitelnost, abychom naše partnery dále motivovali k zavádění udržitelných technologií a řešení," dodal.
Cenu za udržitelnost #1 sustainable bank získala Komerční banka za zpracování tématu udržitelné módy ve spolupráci s módní značkou LAFORMELA, která vyrobila oděv z CO2, a ocenění #1 innovations MONETA Money Bank za nárůst mobilních plateb. V kategorii #1 digital proposition byla oceněná mBank za nabídku účtů pro podnikatele.
Koncept ocenění ve tvaru písmena V vytvořil umělecký sklář Peter Ďuriš. Je vytvořené speciální sklářskou technologií řezání jednotlivých logoznaků. Výsledný materiál je následně broušený a matovaný, přičemž vzniká zajímavý efekt při průchodu světla přes celý objekt. Transparentnost použitého materiálu může symbolizovat propojení mezi bankou a zákazníky či transparentní spolupráci.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?