Výroba ve Škoda Auto se opět částečně zastaví. Automobilce chybí díly
![Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny ve výrobě](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/profimedia-0816282545.jpg)
Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny ve výrobě. Chybějí některé součásti vozů, jako jsou loketní opěrky, sedačky, reflektory a další, uvedl týdeník Škodovácký odborář.
Podle Lidových novin (LN) je důvodem nová regulace týkající se bezpečnosti aut proti kybernetickým útokům. Omezení se v Mladé Boleslavi týkají nočních směn, v závodě v Kvasinách se ruší hlavně sobotní směny. Část zaměstnanců bude doma za plnou mzdu. Odbory uvedly, že pro ně vyjednaly překážku na straně zaměstnavatele s náhradou mzdy, která představuje v podstatě denní výdělek.
Co vše se ruší?
V příštím týdnu budou ve svařovně MB I noční směny na pondělí, na úterý a na středu v omezeném režimu a noční směny na čtvrtek a na pátek se ruší. Páteční odpolední bude v omezeném režimu. Ve svařovně MB II bude noční na pondělí v omezeném režimu, noční na úterý a na středu zcela odpadnou. V lakovně MB A odpadne noční směna na pondělí a zbytek směn bude v omezeném režimu. V lakovně MB B odpadnou příští týden všechny noční směny. Na montáži MB I se ruší noční směna na pondělí, na čtvrtek a na pátek. Na montáži MB II se ruší první tři noční směny příštího týdne. V omezeném režimu budou i některé směny v lisovnách. Ve výrobě komponent se ruší noční směny na bateriích MEB 1 na úterý, středu, čtvrtek a pátek.
FOTOGALERIE: Škoda Auto chystá nový městský elekromobil Epiq za 600 tisíc
V Kvasinách se ve svařovně A a na montáži 1 ruší všechny sobotní směny, ve svařovně B a na montáži 2 bude zrušena sobotní ranní a odpolední. V lakovně bude noční na sobotu v omezeném režimu a sobotní ranní i odpolední odpadá.
Podle LN automobilka problémy s dodávkami dílů vysvětluje novými pravidly UNECE (Evropská hospodářská komise OSN), která se týkají kyberbezpečnosti vozidel a začnou platit v červenci. Kladou poměrně přísné podmínky jak na odolnost aut proti kybernetickým útokům, tak na zabezpečení dodavatelského řetězce automobilek. „V úzké spolupráci s našimi partnery neustále monitorujeme a analyzujeme naše dodavatelské řetězce, abychom mohli rychle reagovat a minimalizovat případné dopady na výrobu s cílem dodat našim zákazníkům co nejvíce vozů,“ řekl LN mluvčí Škody Pavel Jína.
Problémy s nedostatkem dílů Škoda Auto řešila i v minulosti. Loni výrobu omezil začátkem roku nedostatek čipů. Odstávky se koncem ledna dotkly závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, později i závodu v Kvasinách.
Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk ve srovnání se stejným obdobím loni přibližně o 1,3 procenta na 535 milionů eur (téměř 13,5 miliardy korun). Celkový prodej aut se pak snížil o 2,5 procenta na 268 tisíc, uvedl ve zprávě mateřský koncern Volkswagen. Tržby automobilce klesly meziročně o více než tři procenta na 6,57 miliardy eur. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia.
Škoda Auto hlásí pokles zisku. Automobilka prodala od začátku roku i méně vozidel
Zprávy z firem
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě, uvedl šéf evropských aktivit podniku Michael Shu na konferenci o budoucnosti automobilového trhu pořádané listem Financial Times v Londýně. Dodal, že BYD se do roku 2030 hodlá stát vedoucím výrobcem elektromobilů v Evropě.
Čínská automobilka BYD chce dominovat Evropě. Hledá místo pro další továrnu
Zprávy z firem
Evropská komise (EK) varovala tři čínské automobilky, že neposkytly dostatečné informace pro její vyšetřování subvencí na výrobu elektromobilů v Číně. Uvedla to agentura Reuters, která se odvolává na zdroje obeznámené se situací. Varování se týká společností BYD, SAIC a Geely.
Brusel hrozí čínským automobilkám vyššími cly. Čínský dovoz to ale nezastaví
Politika
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?