Vládce fejků křičí: chyťte zloděje. Shein viní Temu z krádeže obchodního tajemství
Provozovatel internetového obchodu Shein u soudu v americkém Washinghtonu žaluje konkurenční platformu Temu. Viní ji z krádeže obchodního tajemství, porušování autorských práv a podvodu. Upozornila na to televizní stanice CNBC s odvoláním soudní podání zaslané v pondělí. Obě společnosti na sebe dlouhodobě podávají občanskoprávní žaloby s velmi podobnými až totožnými obviněními.
„Za účelem propagace padělaných verzí výrobků Shein reprodukovala společnost Temu prakticky identické obrázky výrobků Shein chráněné autorským právem a používala je nebo dala pokyn prodejcům, aby je používali jako propagační obrázky na webových stránkách a v mobilní aplikaci Temu,“ stojí v žalobě.
Dále svého konkurenta viní, že kontroluje každý aspekt činnosti prodejců na své platformě. „Řídí, jaké výrobky mohou nabízet a za jaké ceny je mohou prodávat, nabádá je k porušování duševního vlastnictví jiných osob a dokonce jim brání odstranit své výrobky z webových stránek Temu poté, co se k porušení práv přiznali. Toto není jednání legitimního 'tržiště' třetí strany,“ píše se dále v podání.
Čínský internetový prodejce levné módy Shein by mohl brzy vstoupit na londýnskou akciovou burzu. Firma by mohla příslušné dokumenty k nabídce podat už tento týden, uvedl server zpravodajské televize BBC. Analytici se domnívají, že společnost může být oceněna až na 66 miliard dolarů (1,5 bilionu korun).Shein chtěl ohromit Wall Street. Stačit mu bude muset Londýn
Trhy
Mafiáni fast fashion
Obě společnosti se už v minulosti vzájemně žalovaly. V prosinci loňského roku bostonská společnost WhaleCo, jež provozuje Temu v USA, u soudu ve Washingtonu žalovala Shein kvůli autorským právům a „mafiánskému zastrašování dodavatelů“. Mluvčí Temu tehdy CNBC řekl, že Shein „nezákonně zadržoval obchodníky“ a silou jim odebral telefony, z nichž kradl účty, hesla obchodníků a odcizil obchodní tajemství.
V říjnu loňského roku přitom obě strany stáhly další žaloby, které na sebe předtím vzájemně podaly. V prosinci 2022 společnost Shein zažalovala Temu kvůli porušování duševního vlastnictví, zatímco Temu v červenci obvinila Shein z vyhrožování a nucení výrobců do exkluzivního partnerství.
Zaměstnanci dodavatelských firem čínského internetového prodejce textilu Shein pracují 75 hodin týdně. A to přesto, že firma slíbila zlepšit pracovní podmínky. Píše o tom s odkazem na vyšetřování švýcarské skupiny Public Eye zpravodajský web BBC.Práce 12 hodin denně, 6 dní v týdnu za 20 tisíc měsíčně. To je život šiček pro čínský Shein
Zprávy z firem
Obě společnosti jsou tvrdými konkurenty v oblasti levného nakupování online. Temu se zaměřuje na prodej velmi levného zboží vyrobeného v Číně, od módy po výrobky pro domácnost, který cílí na zahraniční spotřebitele.
Firma Shein byla založena v Číně v roce 2008. Využívá analýzu dat k předvídání poptávky zákazníků a výrobě oděvů v malých sériích. Tím efektivně řídí náklady a zásoby. Stala se stala průkopníkem ultrarychlé módy. Prodej přímo spotřebitelům spustila v USA v době pandemie covidu-19 a rychle se stala jednou z nejstahovanějších nákupních aplikací v zemi. Platforma je dlouhodobě kritizována a kvůli plagiátoství ji v minulosti žalovala řada výrobců, například Ralph Lauren nebo Dr Martens.
Zatímco teploty prudce stoupají a internetová tržiště valí na spotřebitele reklamy nabízející letní šaty za pár stovek, či dokonce jen desítek korun, pod povrchem doutná velký problém. Deklarované snahy módního průmyslu, který patří k hlavním viníkům globálního oteplování, omezit emise postupují ledovcovým tempem. Klíčová je otázka, kdo ohlášenou dekarbonizaci zaplatí. Levné asijské továrny těžko.Levná móda, úmorná vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému
Zprávy z firem
Jak ustát útok asijských predátorů? Tak zní klíčová otázka obchodníků s rychlou módou pro rok 2024. Jejich obor navíc ještě zrychluje. Zatímco poptávka spotřebitelů zaznamenává od pandemie covidu výkyvy, na tradiční západní hegemony - řetězce Zara a H&M - se valí konkurence z Číny, která už zapustila kořeny v Evropě i ve Spojených státech. Elektronické obchodování boří estetická pravidla a generace Z si na kolotočové nákupní šílenství s nízkými cenovkami rychle zvyká.Rok 2024: Temu a Shein útočí. Konkurenční boj v rychlé módě přitvrdí
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?