Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky

V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky
Tatra Trucks, užito se svolením
 nst
nst

Na projektu bateriového elektromobilu Tatra Trucks spolupracuje se společností Devinn a českou pobočkou nadnárodní korporace společnosti Eaton. Technologická agentura ČR podpoří vývoj elektrického náklaďáku dotací.

Reklama

Prototyp vozidla vznikne na bázi nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force, která se veřejnosti poprvé představila v polovině minulého roku a pohání ji vodík. Nový projekt kopřivnické Tatry se týká vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra Force e-Drive 8x8 využívajícího plně elektrický bateriový systém pohonu v kombinaci s vícestupňovou převodovkou Eaton. Na jeho vývoj dostala Tatra dotaci z programu TREND Technologické agentury České republiky (TAČR).

Bezemisní budoucnost 

„Na očekávaný přechod určité části zákazníků v segmentu těžkých nákladních vozidel na e-mobilitu bude naše společnost rozhodně připravena. Velmi usilovně pracujeme na projektech, které přinesou vozy, jež budou splňovat nadcházející přísné legislativní normy a také stále se zvyšující požadavky zákazníků,” řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Lukáš Andrýsek.

V současné době například kopřivnická automobilka testuje program ověřující provozní a technické parametry vozidla Tatra Force e-Drive FCEV s elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články.

Reklama

Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. V roce 2022 měla automobilka tržby 7,12 miliardy korun. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group rodiny Materových.

Podívejte se, co všechno Tatra vyrábí: 

Loni kopřivnická Tatra Trucks vyrobila a prodala 1451 vozidel, o rok dříve to bylo zhruba o 100 méně. Jejím cílem je do několika let produkovat až 2500 vozů ročně. Automobilka počátkem března uvedla, že investuje 700 milionů korun do výrobních technologií, investice jí mají pomoci zefektivnit a zvýšit výrobu.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme