Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky

V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky
Tatra Trucks, užito se svolením
 nst
nst

Na projektu bateriového elektromobilu Tatra Trucks spolupracuje se společností Devinn a českou pobočkou nadnárodní korporace společnosti Eaton. Technologická agentura ČR podpoří vývoj elektrického náklaďáku dotací.

Reklama

Prototyp vozidla vznikne na bázi nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force, která se veřejnosti poprvé představila v polovině minulého roku a pohání ji vodík. Nový projekt kopřivnické Tatry se týká vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra Force e-Drive 8x8 využívajícího plně elektrický bateriový systém pohonu v kombinaci s vícestupňovou převodovkou Eaton. Na jeho vývoj dostala Tatra dotaci z programu TREND Technologické agentury České republiky (TAČR).

Bezemisní budoucnost 

„Na očekávaný přechod určité části zákazníků v segmentu těžkých nákladních vozidel na e-mobilitu bude naše společnost rozhodně připravena. Velmi usilovně pracujeme na projektech, které přinesou vozy, jež budou splňovat nadcházející přísné legislativní normy a také stále se zvyšující požadavky zákazníků,” řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Lukáš Andrýsek.

V současné době například kopřivnická automobilka testuje program ověřující provozní a technické parametry vozidla Tatra Force e-Drive FCEV s elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články.

Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. V roce 2022 měla automobilka tržby 7,12 miliardy korun. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group rodiny Materových.

Podívejte se, co všechno Tatra vyrábí: 

Loni kopřivnická Tatra Trucks vyrobila a prodala 1451 vozidel, o rok dříve to bylo zhruba o 100 méně. Jejím cílem je do několika let produkovat až 2500 vozů ročně. Automobilka počátkem března uvedla, že investuje 700 milionů korun do výrobních technologií, investice jí mají pomoci zefektivnit a zvýšit výrobu.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme