Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Up! v Bratislavě končí. Nový nástupce nejlevnějšího modelu Volkswagenu bude nejdřív za tři roky

model up!
iStock
 ČTK

Německá automobilka Volkswagen definitivně končí s produkcí malých automobilů up!, které se vyráběly v jejím bratislavském závodě. Model up! byl nejlevnějším vozem v nabídce značky VW, zákazníci měli zájem především o jeho verzi e-up! s elektrickým pohonem. Nástupce modelu up! přijde na trh až po roce 2026 a bude se prodávat pouze jako elektromobil.

Reklama

„Výroba vozů up! a e-up! v bratislavské továrně Volkswagenu ve čtvrtém čtvrtletí končí,” sdělil dnes agentuře DPA mluvčí podniku. Šéf značky VW Thomas Schäfer to zdůvodnil novými pravidly pro kybernetickou bezpečnost, která začnou platit v polovině příštího roku. „Museli bychom vůz vybavit zcela novou elektronickou architekturou. To by prostě bylo příliš drahé,” dodal.

Volkswagen uvedl model up! na trh v roce 2011, v roce 2014 pak přišla verze e-up! s elektrickým pohonem. Obě varianty se vyráběly v bratislavské továrně. Loni souhrnná produkce obou verzí klesla na 33 000 vozů z více ne 75 000 v roce 2021, napsala DPA.

Továrna na výrobu součástek Volkswagen v Salzgitteru.

Volkswagen a Umicore postaví v Polsku závod na výrobu komponent pro baterie

V Polsku se budou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Nová továrna v polské Nise se má rozjet už v roce 2025, zatímco projekt gigafactory v Líních u Plzně zatím zůstává jen na papíře.

Přečíst článek

Superb a Passat na Slovensku

Volkswagen Slovakia se na Slovensku řadí k největším zaměstnavatelům. Z montážních linek slovenského závodu automobilky sjíždějí také vozy Škoda Karoq, na konci letošního roku plánuje továrna zahájit sériovou výrobu modelů Škoda Superb a Volkswagen Passat.

Své závody na Slovensku mají kromě Volkswagenu také automobilky Kia, Jaguar Land Rover a Stellantis. K nim se v budoucnu zařadí švédská automobilka Volvo Cars, která loni v létě oznámila, že postaví na východě Slovenska továrnu na výrobu elektrických aut.

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi

Škoda Auto si meziročně v celosvětovém odbytu polepšila téměř o 19 procent

Celosvětový odbyt automobilky Škoda Auto se v srpnu meziročně zvýšil o 18,9 procenta na 65 tisíc vozů. Tempo růstu tak mírně zrychlilo z červencových 17,4 procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. Od ledna do srpna se odbyt Škody Auto meziročně zvýšil o 19,4 procenta na 569 100 vozů.

Přečíst článek

Natáčení podcastu s generálním ředitelem Panattoni Pavlem Sovičkou

Pavel Sovička z Panattoni: Slováci i Poláci vítězí miliardové zakázky častěji než my

Česko má stále obrovský potenciál být průmyslovým centrem Evropy. Zatím mu ale spíš miliardové investice utíkají, přebírají je okolní státy i kvůli systému územního plánování. A tuzemský průmyslový development nemůže konkurovat ani cenou. „Stavby jsou u nás dražší než například v Polsku hned z několika důvodů. Začíná to u pozemku, který může být v Polsku klidně i o polovinu levnější,“ říká Pavel Sovička, šéf největšího tuzemského průmyslového developera Panattoni.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme