Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen a Umicore postaví v Polsku závod na výrobu komponent pro baterie

Továrna na výrobu součástek Volkswagen v Salzgitteru.
Volkswagen, užito se svolením
 ČTK

V Polsku se budou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Nová továrna v polské Nise se má rozjet už v roce 2025, zatímco projekt gigafactory v Líních u Plzně zatím zůstává jen na papíře.

V Polsku se budou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Podnik IONWAY založený automobilovým koncernem a belgickou skupinou Umicore postaví svůj první závod na výrobu katodového aktivního materiálu v polském městě Nisa na jihu země. Celková investice má činit 1,7 miliardy eur (41,6 miliardy korun) a jejím cílem je levnější výroba, která učiní elektromobily dostupné pro každého, uvedl v prohlášení šéf IONWAY Thomas Jansseune.

Umicore je přední firmou zaměřenou na recyklaci a technologie materiálů a patří mezi největší producenty materiálu pro výrobu baterií. V Nise již má výrobní závod. Nová továrna pro Volkswagen bude umístěna hned vedle. Zahájení výroby je naplánováno na rok 2025. Do roku 2030 zde má vzniknout 900 pracovních míst.

V závodě se bude vyrábět katodový materiál, který může Volkswagen používat k výrobě baterií pro své elektromobily. Kromě toho chce IONWAY dodávat také prekurzory potřebné k výrobě baterií. To si vyžádá výstavbu dalšího závodu. Zatím ale nebylo rozhodnuto, kde tento závod bude umístěn.

Společný podnik Volkswagenu a Umicore chce dodávat ročně materiál pro 2,2 milionu elektromobilů. To by mělo pokrýt velkou část poptávky továren na baterie, které automobilka plánuje v Evropě, upozornila agentura DPA.

Vědec Tomáš Kazda: Investor do gigafactory by měl v Česku podpořit i vývoj nových baterií

Brněnský vědec Tomáš Kazda se před časem marně snažil o to, aby v Česku vznikl startup, který by uvedl do života přelomovou technologii lithium-sirných baterií. „Usilovali jsme o uplatnění výsledků našeho výzkumu, které se nám podařilo patentovat,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz. Český patent se nakonec rozhodla využít norská firma.

Přečíst článek

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Autoprůmysl vyškolily krize. Jako tahoun české ekonomiky ještě posílí, říká Martin Jahn

Automobilový průmysl v Česku je velmi robustní, dlouhodobě vyškolený krizemi a kolísající poptávkou. „Přes všechny problémy byl, i v posledních třech letech, tahounem české ekonomiky,“ upozornil v rozhovoru pro magazín MED Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto, který má na starosti prodej a marketing.

Přečíst článek

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy

Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme