Trh s luxusem se čistí. Švýcarský Richemont vyrazil na nákupy
Luxusní impérium pohltilo belgického výrobce kabelek Delvaux. Cena? 250 milionů eur.
Na trhu s luxusním zbožím je stále rušněji. Dochází tu ke koncentraci a tradičním francouzským impériím LVMH, Estée Lauder a Kering roste konkurence v sousedním Švýcarsku. Tamní skupina Richemont má zjevný apetit a chce své portfolio dlouho stojící především na výrobcích luxusních hodinek obohacovat o další odvětví.
Nejnověji Richemont koupil belgického výrobce luxusních kabelek Delvaux. „Jde o logický krok Richemontu, který se snaží rozšiřovat své působení v segmentu luxusního koženého zboží,” citovala agentura Bloomberg analytika Citigroup Thomase Chauveta.
Cenu akvizice ani jedna ze stran nezveřejnila, podle Chauveta se však pohybovala kolem 250 milionů eur.
Objem nesplácených úvěrů živnostníků během pandemie vzrostl o padesát procent. Jde o nejpostiženější skupinu dlužníků vůbec. Živnostníci na huntě. Nesplácené úvěry jim rostou rychleji než za krize 2008
Money
Do impéria Richemont spadají výrobci hodinek jako A. Lange & Söhne, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre či Vacheron Constantin. Švýcarský obr však postupně expanduje i mimo hodinkářský byznys, což se mu podařilo díky akvizicím značek Cartier či Dunhill. I díky tomu je Richemont od roku 2017 největší firmou zaměřující se na luxus na světě.
V boji s hlavními konkurenty nyní vytahuje další trumf. Kabelkový specialista Delvaux je přímým konkurentem Louise Vuittona. Produkty z modelové řady Brilliant, která vznikla v roce 1958 při příležitosti tehdejší bruselské výstavy EXPO, začínají na ceně 4800 dolarů.
Značku Delvaux založil v roce 1829 Charles Delvaux v Bruselu. Za pár let získal právo stát se dodavatelem koženého zboží pro belgickou královskou rodinu.
Skupina Richemont značku koupila od hongkongských bratrů Victora a Williama Fungových a od singapurské společnosti Temasek Holdings.
Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy dolarů (34 miliard korun) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými. Bazarová móda za miliardy. Online tržiště Etsy koupí aplikaci Depop
Zprávy z firem
Foto: Ben Storms / Delvaux
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?