Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Trh s luxusem se čistí. Švýcarský Richemont vyrazil na nákupy

Švýcarský Richemont koupil výrobce kabelek Delvaux.
Ben Storms / Delvaux
Stanislav Šulc

Luxusní impérium pohltilo belgického výrobce kabelek Delvaux. Cena? 250 milionů eur.

Na trhu s luxusním zbožím je stále rušněji. Dochází tu ke koncentraci a tradičním francouzským impériím LVMH, Estée Lauder a Kering roste konkurence v sousedním Švýcarsku. Tamní skupina Richemont má zjevný apetit a chce své portfolio dlouho stojící především na výrobcích luxusních hodinek obohacovat o další odvětví.

Nejnověji Richemont koupil belgického výrobce luxusních kabelek Delvaux. „Jde o logický krok Richemontu, který se snaží rozšiřovat své působení v segmentu luxusního koženého zboží,” citovala agentura Bloomberg analytika Citigroup Thomase Chauveta.

Cenu akvizice ani jedna ze stran nezveřejnila, podle Chauveta se však pohybovala kolem 250 milionů eur.

Nesplácené úvěry živnostníků rostou rychleji než za krize 2008.

Živnostníci na huntě. Nesplácené úvěry jim rostou rychleji než za krize 2008

Objem nesplácených úvěrů živnostníků během pandemie vzrostl o padesát procent. Jde o nejpostiženější skupinu dlužníků vůbec. 

Přečíst článek

Do impéria Richemont spadají výrobci hodinek jako A. Lange & Söhne, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre či Vacheron Constantin. Švýcarský obr však postupně expanduje i mimo hodinkářský byznys, což se mu podařilo díky akvizicím značek Cartier či Dunhill. I díky tomu je Richemont od roku 2017 největší firmou zaměřující se na luxus na světě.

V boji s hlavními konkurenty nyní vytahuje další trumf. Kabelkový specialista Delvaux je přímým konkurentem Louise Vuittona. Produkty z modelové řady Brilliant, která vznikla v roce 1958 při příležitosti tehdejší bruselské výstavy EXPO, začínají na ceně 4800 dolarů.

Značku Delvaux založil v roce 1829 Charles Delvaux v Bruselu. Za pár let získal právo stát se dodavatelem koženého zboží pro belgickou královskou rodinu.

Skupina Richemont značku koupila od hongkongských bratrů Victora a Williama Fungových a od singapurské společnosti Temasek Holdings.

Depop

Bazarová móda za miliardy. Online tržiště Etsy koupí aplikaci Depop

Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy dolarů (34 miliard korun) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými.

Přečíst článek

Foto: Ben Storms / Delvaux

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek
Doporučujeme