Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bazarová móda za miliardy. Online tržiště Etsy koupí aplikaci Depop

Depop
Anna Vacková / Newstream.cz
 ČTK

Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy dolarů (34 miliard korun) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými.

Stále více mladých zákazníků se obrací k módě z druhé ruky kvůli ekologické a uhlíkové stopě oděvního průmyslu. Očekává se, že jen ve Spojených státech se hodnota trhu s obnošeným oblečením do roku 2024 více než zdvojnásobí, stoupne z nynějších na 64 miliard dolarů ze současných asi 30 miliard USD. V celosvětovém měřítku pak bude růst tohoto trhu dvojnásobný ve srovnání s růstem současné tzv. fast fashion, tedy levné a dostupné módy vyráběné v obrovském množství.

Depop je internetové tržiště, kde mohou lidé kupovat a prodávat oblečení. Firmu založil před deseti lety v Londýně podnikatel Simon Beckerman. V současnosti přes než 26 milionů uživatelů ve více než 147 zemích. Zhruba 90 procent uživatelů tvoří mladí do 26 let a v USA je desátou nejoblíbenější nákupní stránkou mezi spotřebiteli generace Z, což jsou lidé narození v období zhruba od poloviny 90. let 20. století do roku 2012.

Etsy je známá hlavně prodejem ručně vyráběných mýdel a šperků, ale také vintage zbožím, tedy starším a kvalitním zbožím. Koupí získá napojení na miliony kupující z generace Z, a také posílí na trhu s vintage oblečením, napsaly agentury AP a Reuters.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Co mají společného talentovaní módní návrháři, filmaři nebo barmani? Jejich nápady se potkaly v Karlových Varech

Přečíst článek
Doporučujeme