Milánského výrobce luxusní módy Etro koupí investiční firma ze skupiny LVMH

Svět luxusní módy hlásí další akvizici. Italskou módní značku Etro koupí americko-francouzská investiční firma ze skupiny LVMH nejbohatšího Evropana Bernarda Arnaulta.
Investiční společnost L Catterton, za kterou stojí výrobce luxusního zboží LVMH, koupí většinový podíl v italské módní značce Etro. Rodina Etroů si udrží významný menšinový podíl, uvedl v prohlášení milánský výrobce luxusního oblečení. Očekává se, že transakce bude uzavřena do konce roku.
Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny. Italský deník Il Sole 24 Ore informoval, že L Catterton koupí třípětinový podíl, což by společnost Etro ocenilo na přibližně 500 milionů eur (12,8 miliardy korun).
L Catterton v únoru koupil německého výrobce sandálů Birkenstock. LVMH v dubnu zvýšila svůj podíl v italském výrobci obuvi Tod's na deset procent. Společnost Etro plánuje rozšířit svou zákaznickou základnu tím, že přiláká mladší spotřebitele. Usiluje o expanzi v Asii.
Nástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.
Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste
Money
Luxusní impérium pohltilo belgického výrobce kabelek Delvaux. Cena? 250 milionů eur.
Trh s luxusem se čistí. Švýcarský Richemont vyrazil na nákupy
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.