Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Televize Nova pro příští rok zdraží reklamu průměrně o 18 procent, nejvýrazněji za dekádu

Televize Nova zdraží pro rok 2024 reklamu průměrně o 18 procent
iStock
 ČTK

Televizní skupina Nova počítá ve své obchodní politice pro rok 2024 se zvýšením ceny za reklamní prostor v průměru o 18 procent, uvedl server Mediaguru, kterému to potvrdil obchodní ředitel skupiny Jan Ulrych. Dvouciferný růst ceny pro příští rok naznačil dřív také Vladimír Pořízek, obchodní ředitel zastupitelství Media Club, které patří televizní skupině Prima.

„Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a zároveň vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o 18 procent,“ cituje Ulrycha Mediaguru. Podle serveru to bude nejvýraznější zvýšení ceny v posledních více než deseti letech. Nova bude dál reklamní prostor primárně prodávat na cílovou skupinu 15 až 54 let.

Nově skupina Nova zavede desetiprocentní příplatky za umístění reklamy ve svých premiérových pořadech a také za pozdní objednávky přijaté více než deset pracovních dní po vydání programu, píše server. „Velká část našich dlouhodobě spolupracujících klientů využila možnost uzavřít spolupráci pro příští rok za výhodnějších cenových podmínek na aktuálních parametrech roku 2023 před spuštěním naší nové obchodní politiky,“ doplnil Ulrych.

Trh předplatitelských hudebních streamovacích služeb roste, lídrem je Spotify

Streamovací služby navýšily příjmy o desítky milionů. Lídrem je Spotify

Trh předplatitelských streamovacích služeb, jako jsou například Spotify nebo YouTube, které umožňují uživatelům on-line poslech hudby, meziročně vzrostl. Podle Ochranného svazu autorského předplatitelské streamovací služby loni navýšily příjmy zhruba o 70 milionů korun na 178 milionů korun, což představuje proti předchozímu roku nárůst o 63 procent.

Přečíst článek

Pořízek serveru Mediaguru v červnu řekl, že komerční televize musejí reklamu zdražit, pokud budou chtít z trhu získat alespoň stejné peníze jako dosud. Poukázal na inflaci, která televizím zvyšuje náklady. „Proto by naše reálná inflace měla být nad 20 procenty. Otázkou je, zdali je to reálné a zdali budou klienti takovou inflaci akceptovat. Obávám se, že ne v jednom roce a bude nutné ji rozložit, nicméně dvouciferná inflace někde k 15 procentům bude zcela určitě,“ podotkl.

Skupina Prima měla podle dosud posledního měření ATO-Nielsen letos v září největší sledovanost ve skupině diváků od 15 let. V užších věkových vymezeních diváků 15 až 54 let a 15 až 69 let byla nejsilnější Nova. Veřejnoprávní Česká televize byla ve všech třech věkových vymezeních třetí, uvedl Mediaguru.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme