Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda v Rusku prodala v únoru jen tři stovky vozů. Celý ruský trh se propadl o tři pětiny

Ruskému automobilovému trhu v únoru 2023 nadále dominovala domácí automobilka Lada. Na snímku model Largus. Pokud vám připomíná Dacii Logan, není to náhoda.
Valera N. Trubin / Creative Commons / CC BY-SA 3.0
 ČTK

Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v únoru meziročně propadl o 62,1 procenta na 41 851 vozů. Rychlost poklesu tak pouze nepatrně zpomalila z 63,1 procenta v předchozím měsíci. Vyplývá to z údajů podnikatelského sdružení AEB. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.

Ruskému automobilovému trhu v únoru nadále dominovala domácí automobilka Lada (na hlavním snímku model Lada Largus, pozn. red.), která prodej meziročně zvýšila o pět procent na 23 437 vozů. Za Ladou následovaly čínské značky Haval a Geely. Odbyt značky Haval se zvýšil o 49 procent na 5234 vozů, odbyt značky Geely pak vzrostl o 85 procent na 4053 vozů.

Škodě a dalším západním firmám klesl odbyt o téměř sto procent

Prodej české značky Škoda na ruském trhu se naopak podle údajů AEB v únoru meziročně propadl o 95 procent na 279 vozů z 5438 vozů před rokem. Podobný propad vykázaly také další značky z Evropy, Spojených států a Japonska.

Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny.

Ruská realita na silnicích. Každé třetí auto teď pochází z Číny

Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny. Značky Toyota nebo Volkswagen se ze země po ruské vojenské invazi na Ukrajinu stahují a jejich místo obsazují čínští výrobci jako Geely, Chery a Great Wall, uvedla agentura Bloomberg. V Rusku se loni zaregistrovalo o 60 procent méně aut než o rok dříve. Čínským výrobcům se ale podařilo podíl na ruském trhu zvýšit na 17 procent.

Přečíst článek

Čínské značky se staly důležitými hráči na ruském automobilovém trhu po odchodu západních výrobců v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu. Celková výroba osobních automobilů v Rusku se loni propadla o 67 procent na 450 tisíc vozů, což je nejnižší úroveň od pádu Sovětského svazu v roce 1991.

Prodej aut v Rusku se loni snížil o 59 procent na 626 300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí. Svaz AEB předpovídá, že v letošním roce prodej aut o 12 procent stoupne.

Škodovácký odborář: Euro 7 pohřbí modely Kamiq, Scala a Fabia

Škodovácký odborář: Euro 7 pohřbí modely Kamiq, Scala a Fabia

Navrhovaná emisní norma Euro 7 zabrání Škodě Auto vyrábět a homologovat malé vozy, jako jsou Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík. Dopad podle něj bude mít norma i do vývoje a homologace dalších komponentů důležitých pro provoz automobilů, jako jsou pneumatiky, brzdy, ale také například kapalina do klimatizace.

Přečíst článek

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Škoda Auto loni vyrobila méně vozů. Každý čtrnáctý byl z Indie

Škoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780 tisíc vozů, což je o 22 tisíc, tedy o tři procenta, aut méně než v předchozím roce. Celkem 636 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Okolo 56 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech, uvedla největší tuzemská automobilka.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

EU zakázala dovoz ruské ropy. Česko ji kvůli výjimce vozí nejvíce za  jedenáct let.

EU zakázala dovoz ruské ropy. Česko ji ale kvůli výjimce vozí nejvíce za jedenáct let

Přečíst článek
Nord Stream 2, výstavba plynovodu, ilustrační foto

Habeck si oddechl, turbína k Nord Stream 1 už je na cestě do Ruska. Plynovod se ale rozjede se zpožděním

Přečíst článek
Doporučujeme