Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto omezuje výrobu. Na vině je zpoždění dodávek elektromotorů od Volkswagenu

Škoda Enyaq iV
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto kvůli snížení dodávek e-pohonů ze závodu Volkswagen Group Components v Kasselu omezuje výrobu plně elektrické řady aut Enyaq. Na omezení výroby upozornil server E15 s odkazem na týdeník Škodovácký odborář. 

Reklama

Omezené dodávky ovlivní výrobu modelů Škoda Enyaq a Enyaq Coupé, nedotknou se modelu Octavia, informovala za automobilku bez dalších podrobností Ivana Povolná. Podle odborového týdeníku byla zrušena jedna noční směna na začátku tohoto týdne a příštího týdne.

„Závod Volkswagen Group Components v Kasselu, který dodává elektrické pohony pro modely na platformě MEB, a tedy i pro plně elektrickou řadu Enyaq, zavedl rozsáhlá opatření k dosažení křivky náběhu výroby e-pohonů. Všechny týmy pracují naplno na dalším navýšení výroby e-pohonů, snížení nevyřízených objednávek a uspokojení zákazníků všech značek koncernu Volkswagen,“ uvedla Povolná.

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů

Volkswagen potrápí invaze levných aut z Číny. Koncern čeká pomalejší růst tržeb

Akcie Volkswagenu klesly poté, co automobilka uvedla, že růst tržeb se letos zpomalí z 15 na 5 procent. Koncern, do kterého patří i mladoboleslavská Škoda Auto, sníží pětiletý plán výdajů do roku 2029 o 10 miliard korun, píše Bloomberg. Automobilový koncern se podle agentury potýká s klesající poptávkou po elektrických vozidlech a sílící konkurencí.

Přečíst článek

Automobilka vyrábí Enyaq na jedné lince s modelem Octavia. Podle odborářského týdeníku byla tento týden zrušená první noční směna v hale M13. „Stejně tak je zrušena první noční směna v příštím týdnu. Důvodem je nedostatek e-pohonů ze závodu v Kasselu. Kvůli chybějícím pohonům tak dojde k útlumu produkce modelu Enyaq, což je v době rostoucího zájmu o tento vůz velmi nepříjemné,“ uvedl týdeník. Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, dostanou 80 procent průměrné mzdy. „Tento týden se plánuje výroba o objemu 1273 vozů za den, což je méně než v minulém týdnu,“ uvedl týdeník.

„Operativně se soustředíme na zvýšení denní výrobní kapacity modelu Octavia, jehož výroba není nedostatkem ovlivněna,“ uvedla Povolná. V únoru v závodě v Mladé Boleslavi vyrobili přes 3400 modelů Enyaq a Enyaq Coupé a přes 24 100 modelů Octavia, informovala automobilka.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme