Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto omezuje výrobu. Na vině je zpoždění dodávek elektromotorů od Volkswagenu

Škoda Enyaq iV
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto kvůli snížení dodávek e-pohonů ze závodu Volkswagen Group Components v Kasselu omezuje výrobu plně elektrické řady aut Enyaq. Na omezení výroby upozornil server E15 s odkazem na týdeník Škodovácký odborář. 

Omezené dodávky ovlivní výrobu modelů Škoda Enyaq a Enyaq Coupé, nedotknou se modelu Octavia, informovala za automobilku bez dalších podrobností Ivana Povolná. Podle odborového týdeníku byla zrušena jedna noční směna na začátku tohoto týdne a příštího týdne.

„Závod Volkswagen Group Components v Kasselu, který dodává elektrické pohony pro modely na platformě MEB, a tedy i pro plně elektrickou řadu Enyaq, zavedl rozsáhlá opatření k dosažení křivky náběhu výroby e-pohonů. Všechny týmy pracují naplno na dalším navýšení výroby e-pohonů, snížení nevyřízených objednávek a uspokojení zákazníků všech značek koncernu Volkswagen,“ uvedla Povolná.

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů

Volkswagen potrápí invaze levných aut z Číny. Koncern čeká pomalejší růst tržeb

Akcie Volkswagenu klesly poté, co automobilka uvedla, že růst tržeb se letos zpomalí z 15 na 5 procent. Koncern, do kterého patří i mladoboleslavská Škoda Auto, sníží pětiletý plán výdajů do roku 2029 o 10 miliard korun, píše Bloomberg. Automobilový koncern se podle agentury potýká s klesající poptávkou po elektrických vozidlech a sílící konkurencí.

Přečíst článek

Automobilka vyrábí Enyaq na jedné lince s modelem Octavia. Podle odborářského týdeníku byla tento týden zrušená první noční směna v hale M13. „Stejně tak je zrušena první noční směna v příštím týdnu. Důvodem je nedostatek e-pohonů ze závodu v Kasselu. Kvůli chybějícím pohonům tak dojde k útlumu produkce modelu Enyaq, což je v době rostoucího zájmu o tento vůz velmi nepříjemné,“ uvedl týdeník. Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, dostanou 80 procent průměrné mzdy. „Tento týden se plánuje výroba o objemu 1273 vozů za den, což je méně než v minulém týdnu,“ uvedl týdeník.

„Operativně se soustředíme na zvýšení denní výrobní kapacity modelu Octavia, jehož výroba není nedostatkem ovlivněna,“ uvedla Povolná. V únoru v závodě v Mladé Boleslavi vyrobili přes 3400 modelů Enyaq a Enyaq Coupé a přes 24 100 modelů Octavia, informovala automobilka.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme