OBRAZEM: Škoda Auto spustila prodej vozu Kushaq ve Vietnamu

Škoda Auto spustila ve Vietnamu prodej vozu Kushaq, který z kompletně rozložených sad (CKD) vyrábí její lokální partner Thanh Cong Group. Ten otevřel montážní závod na kompletaci škodovek letos v březnu.
Škoda těží ze synergie s Indií, odkud dováží kompletně rozložené sady pro finální montáž. Vedle modelu Kushaq zahrnuje nabídka značky ve Vietnamu také SUV Karoq a Kodiaq, dovážená z Evropy. Během příštích měsíců se lokální výroba a prodej rozšíří o sedan Slavia, který také vznikne ze sestav z Indie.
FOTOGALERIE: Výroba vozu Škoda Kushaq ve Vietnamu
Zkušební vozy Kushaq najely před zahájením výroby více než 330 tisíc kilometrů na různých vietnamských silnicích a prošly rozsáhlým klimatickým testováním, včetně zkoušek při teplotách od -10 °C do +42 °C s vysokou vlhkostí vzduchu.
Od vstupu značky Škoda na vietnamský trh v září 2023 otevřela 15 prodejních míst, včetně nového typu showroomu v Hanoji, nazvaného Experience Centre. Další rozšíření dealerské sítě je naplánováno na tento rok.
Automobilka již dříve oznámila, že letos plánuje ve Vietnamu prodat 4000 vozů a příští rok tam odbyt zdvojnásobit. Škoda si vybrala Vietnam jako vstupní bránu do regionu Sdružení zemí jihovýchodní Asie (ASEAN), kde chce prodávat 30 tisíc až 40 tisíc vozů.
Automobilka Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi stavět další lakovnu. Nová linka s kapacitou 1600 karoserií denně zahájí provoz v roce 2029. Bude určena pro modely na řadě platforem pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem.
Škoda Auto chystá přelomovou investici. Superlakovnu vybuduje v Mladé Boleslavi
Zprávy z firem
Když vcházíme do areálu mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, neslyšíme rachot strojů. Místo toho nás vítají záhony s rozkvetlými letničkami, upravené keře a stromy, které dodávají průmyslovému prostředí překvapivě klidnou atmosféru. Za tímto dojmem nestojí náhoda, ale aktivita lidí, kteří se starají o to, aby prostředí automobilky působilo kultivovaně, přívětivě a přírodně. Právě s nimi vás na newstream.cz seznamujeme v seriálu Obyčejná práce.
Zahrada v srdci automobilky Škoda Auto. Jana Nohýnková zná v areálu každý keř
Zprávy z firem
Růst překonal průměr v celém odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně.
Škodovce se daří navyšovat prodej. Elektromobily už tvoří 15 procent odbytu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.