Ryanair se kvůli brexitu stáhne z burzy v Londýně. Nevyplácí se mu to
Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair se rozhodla, že své akcie příští měsíc stáhne z Londýnské akciové burzy (LSE). Důvod? Nízký objem obchodů, který neospravedlňuje náklady spojené s přítomností na LSE. S akciemi Ryanairu se obchoduje i na burze v Dublinu. Ryanair se stane první velkou společností, která ze svého odchodu viní brexit.
Aerolinky už začátkem tohoto měsíce uvedly, že o odchodu z LSE uvažují. Poukázaly přitom na regulační komplikace spojené s odchodem Británie z Evropské unie, upozornila agentura Bloomberg.
Nad leteckými společnostmi sídlícími v EU musejí mít většinovou kontrolu akcionáři z členských zemí. Šéf Ryanairu Michael O’Leary však tento měsíc uvedl, že v současnosti investoři z EU vlastní jen zhruba třetinu akcií podniku. Aerolinky proto podle něj musejí učinit další kroky ke splnění regulačních požadavků. „Je to nevyhnutelný důsledek brexitu,” uvedl O’Leary. „Musíme být vlastněni a kontrolováni z EU,” dodal.
Letecké společnosti po celém světě nepřestávají hromadit dluhy. Jejich výše už se přiblížila hranici 340 miliard dolarů. Díry v cash flow aerolinky lepí úvěry i emisí dluhopisů.Vysílené aerolinky lepí dluhy úvěry i bondy, pandemický vývoj jim nenahrává
Money
Odchod z londýnské burzy je podle O’Learyho součástí strategie pro splnění regulačních požadavků EU. Ryanair už loni v rámci této strategie oznámil, že Britové od letošního ledna nebudou moci nakupovat kmenové akcie firmy. S akciemi Ryanairu by se na londýnské burze mělo naposledy obchodovat 17. prosince, uvedla agentura Reuters.
Po téměř dvaceti měsících mohou ode dneška do Spojených států bez speciálního povolení vycestovat občané 33 převážně evropských států. Spojené státy se otevírají očkovaným turistům. Přímý let z Prahy chybí
Money
Globální letecký průmysl se pomalu zotavuje z dopadů pandemie covidu na cestování. Aktuální analýza Mezinárodní sdružení letecké dopravy IATA ale upozorňuje na to, že ztráty aerolinek budou letos vyšší, než se předpokládalo.Světové aerolinky jsou ve větší ztrátě, než se předpokládalo
Money
Letos mělo vzlétnout letadlo, které by ověřilo, že konstruktéři už brzy budou mít nástupce Concordu. Poletí však až za tři roky. Přesto se snad konečně zase přibližujeme dálkovým letům tak rychlým, že se při nich tělo nestačí rozbolet z dlouhého sezení. Letadlem z NY do Londýna za tři hodiny. Hledá se nový Concorde, ale jde to těžko
Money