Ryanair se kvůli brexitu stáhne z burzy v Londýně. Nevyplácí se mu to
Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair se rozhodla, že své akcie příští měsíc stáhne z Londýnské akciové burzy (LSE). Důvod? Nízký objem obchodů, který neospravedlňuje náklady spojené s přítomností na LSE. S akciemi Ryanairu se obchoduje i na burze v Dublinu. Ryanair se stane první velkou společností, která ze svého odchodu viní brexit.
Aerolinky už začátkem tohoto měsíce uvedly, že o odchodu z LSE uvažují. Poukázaly přitom na regulační komplikace spojené s odchodem Británie z Evropské unie, upozornila agentura Bloomberg.
Nad leteckými společnostmi sídlícími v EU musejí mít většinovou kontrolu akcionáři z členských zemí. Šéf Ryanairu Michael O’Leary však tento měsíc uvedl, že v současnosti investoři z EU vlastní jen zhruba třetinu akcií podniku. Aerolinky proto podle něj musejí učinit další kroky ke splnění regulačních požadavků. „Je to nevyhnutelný důsledek brexitu,” uvedl O’Leary. „Musíme být vlastněni a kontrolováni z EU,” dodal.
Letecké společnosti po celém světě nepřestávají hromadit dluhy. Jejich výše už se přiblížila hranici 340 miliard dolarů. Díry v cash flow aerolinky lepí úvěry i emisí dluhopisů.
Vysílené aerolinky lepí dluhy úvěry i bondy, pandemický vývoj jim nenahrává
Money
Odchod z londýnské burzy je podle O’Learyho součástí strategie pro splnění regulačních požadavků EU. Ryanair už loni v rámci této strategie oznámil, že Britové od letošního ledna nebudou moci nakupovat kmenové akcie firmy. S akciemi Ryanairu by se na londýnské burze mělo naposledy obchodovat 17. prosince, uvedla agentura Reuters.
Po téměř dvaceti měsících mohou ode dneška do Spojených států bez speciálního povolení vycestovat občané 33 převážně evropských států.
Spojené státy se otevírají očkovaným turistům. Přímý let z Prahy chybí
Money
Globální letecký průmysl se pomalu zotavuje z dopadů pandemie covidu na cestování. Aktuální analýza Mezinárodní sdružení letecké dopravy IATA ale upozorňuje na to, že ztráty aerolinek budou letos vyšší, než se předpokládalo.
Světové aerolinky jsou ve větší ztrátě, než se předpokládalo
Money
Letos mělo vzlétnout letadlo, které by ověřilo, že konstruktéři už brzy budou mít nástupce Concordu. Poletí však až za tři roky. Přesto se snad konečně zase přibližujeme dálkovým letům tak rychlým, že se při nich tělo nestačí rozbolet z dlouhého sezení.
Letadlem z NY do Londýna za tři hodiny. Hledá se nový Concorde, ale jde to těžko
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.